CAMPIONE CAMPIONE | Veteranen Klundert pakken titel na zenuwslopende wedstrijd

14 april 2023 9:30

Na de winst van vorige week op directe belager HSC '28 uit Heerle begon Klundert gisteren met een voorsprong van 8 punten de wedstrijd tegen DOSKO, die op 9 punten stonden.
Met nog 3 wedstrijden te gaan zou een overwinning voldoende zijn om het kampioenschap veilig te stellen.

Donderdagavond zou het moeten gebeuren tegen DOSKO, thuis werd hier met 5-3 van gewonnen.

Om diverse redenen waren vaste krachten Mario, Anton, Chris F, Daan , Jelle, Ben en Jasper niet beschikbaar. Ook vaste doelman Kees haakte daags voor de wedstrijd af en tot overmaat van ramp moest ook Peter van W zich kort voor de wedstrijd afmelden.
Gelukkig beschikt speler-coach Maarten over een grote selectie waardoor er uiteindelijk nog een zeer getalenteerd team afreisde naar Bergen op Zoom.

Al in de kleedkamer was de spanning voelbaar, gespannen hoofden en een ijzige stilte in de kleedkamer tekenden het belang van de wedstrijd. Roderick nam de honneurs als keeper waar, de verdediging bestond uit Maarten, Nico en Louis, op het middenveld moesten Roy en Leon voor de aanvoer naar diepste man Panni zorgen. Erwin en Peter S begonnen op de bank.

Luid aangemoedigd door de meegereisde supportersschare werd er afgetrapt door Klundert. DOSKO was allerminst van plan om de titel deze avond aan Klundert te schenken en zette direct druk op de bal. Hierdoor maar ook de kampioensdruk leek verlammend voor Klundert te werken. Klundert had enorm veel moeite om van het doel af te voetballen. Slordig balverlies leidde een aanval van DOSKO in, vanaf een meter of 20 werd er een schot op het doel afgevuurd. Een stuit zorgde ervoor dat de bal moeilijk in te schatten was voor Roderick met als gevolg dat er al snel tegen een achterstand werd aangekeken. DOSKO hield het momentum terwijl Klundert de spanning niet uit de benen kreeg. Een bal die slecht werd weggewerkt door Klundert viel voor de voeten van een DOSKO speler die onberispelijk uithaalde en de 2-0 op het scorebord zette. Kort daarna werd het nog erger voor Klundert. Een speler van DOSKO werd naar de grond gewerkt op de rand van het strafstopgebied  waardoor DOSKO op een gevaarlijke plek een vrije trap kreeg. Snoeihard en onhoudbaar werd er uitgehaald, zo keek Klundert binnen een kwartier al tegen een achterstand van 3-0 aan. Het vertrouwen waarmee er afgelopen weken werd gespeeld was ver te zoeken.
Toch leek Klundert na de 3-0 wat beter in de wedstrijd te komen, er kwamen wat kansjes maar het net kon nog niet gebold worden. Klundert schroefde het tempo wat op en na een vloeiende aanval werd Erwin voor het doel vrijgespeeld, een geplaatste bal van Erwin zorgde weer voor een sprankje hoop bij de Klundertenaren. Klundert rechtte de rug en kwam beter in het spel. Dit leidde kort voor rust tot de 3-2 van Nico.

Ondanks de 3-2 achterstand zocht Klundert toch met een goed gevoel de kleedkamer op. Als herboren kwam Klundert weer het veld op. Klundert dicteerde na rust de wedstrijd, op hoog tempo werd het balletje rond gespeeld. DOSKO had niets meer in te brengen. Even na rust kwam Klundert dan ook op gelijke hoogte, een schot van Panni schampte de voet van een DOSKO speler en belande in de verste hoek, 3-3.

Achterin stond Klundert ook beter georganiseerd dan in de eerste helft waardoor DOSKO amper nog kansen kreeg. Vanuit achter werd er door Louis een steekpass op Roy gegeven die de diepte opzocht. Een op maat gegeven voorzet werd door Panni keurig afgerond, 3-4. Nog geen 2 minuten later zorgde Panni voor een hattrick en leek de wedstrijd in de pocket. Ook Leon wist het doel kort daarna 2 keer te vinden. Met nog 10 minuten op de klok en een 3-7 voorsprong was er geen vuiltje meer aan de lucht. DOSKO wist nog wel een keer te scoren en raakte ook nog een keer de paal. Maar met een 4-7 overwinning werd het een uitzinnige vreugde op het veld. Het kampioenschap was binnen!

GEFELICITEERD MANNEN!

Volgende week donderdagavond wordt er een thuiswedstrijd gespeeld, wees welkom om onze kampioenen deze avond toe te juichen en er een feestje van te maken!