Klundert 'in extremis' naast MZC'11

29 november 2015 9:15

Door een treffer in de extra tijd heeft Klundert toch nog een punt weten over te houden aan de thuiswedstrijd tegen titelkandidaat MZC'11 uit Zierikzee. In de laatste wedstrijd, 14 dagen geleden, trakteerden onze gasten koploper Axel nog op de eerste nederlaag van het seizoen (5-0), maar tegen middenmoter Klundert moest het genoegen nemen met een 3-3 gelijkspel.

Het nog steeds piepjonge Klundert wist dat het in MZC'11 een tegenstander van formaat zou treffen en hoewel nog lang niet op volle oorlogsterkte, deed het als team niet veel onder voor de huidige runner up. Zonder de andere spelers van MZC'11 tekort te doen, leunt het vooral op de levensgevaarlijke vleugelspitsen die meteen in de eerste minuten van zich lieten spreken.

Na een kleine 5 minuten kwam Klundert goed weg, toen een uithaal van afstand buiten bereik van doelman Yoeri van Wingerden op de paal belandde. De thuisploeg leek daarmee wakker, want het ging zich ook met de wedstrijd bemoeien. De achterhoede van MZC'11 toonde zich in die fase kwetsbaar en Klundert profiteerde daar in de 15e minuut van. Ahmed Ismail bediende Poger Mukoko op maat en die maakte alleen voor de doelman geen fout, 1-0.

Er viel een last van de schouders bij Klundert en wilde MZC'11 meteen bij de keel grijpen. Echter, na twee snel uitgevoerde counters, in de 21e en 27e minuut, keek Klundert plotseling tegen een 1-2 achterstand aan. Klundert leek aangeslagen en had in die fase moeite om de gasten bij te benen, maar knokte zich weer terug in de wedstrijd.

Een vrije trap van Ahmed Ismail van een meter of 30 ging rakelings over de lat en Jeffrey van Wingerden miste oog in oog met de MZC'11 goalie. In de 38e minuut verscheen laatstgenoemde, na een verre kopbal van Joey Verspoor, nog een keer alleen voor de doelman, die in eerste instantie redding bracht, maar uiteindelijk frommelde Jeffrey van Wingerden toch de 2-2 in het doel. Tevens de ruststand.

Na de thee was er nog steeds sprake van evenwicht, al moest Klundert beducht blijven op de felle tegenstoten van de spitsen van MZC'11, die bijtijds spelers passeerden als waren het pylonnen.

In de 62e minuut kreeg de uitploeg net over de middenlijn een gemakkelijk gegeven vrije trap. Terwijl Klundert nog wat liep tegen te pruttelen, werd de bal snel genomen en had Yoeri van Wingerden voor de derde maal deze middag geen antwoord op de inzet, 2-3.

Vooral met een dosis gezonde inzet ging Klundert ontketend op zoek naar de gelijkmaker. Er was veel dreiging, maar veel kansen leverde het lichte overwicht niet op en moest het aan de andere kant opletten niet weer in de messen van de counter te lopen.

In de slotfase pakte de doelman van MZC'11 stijlvol een schot van Michel de Ruiter uit de bovenhoek en in de laatste minuut van de officiele speeltijd leek Jeffrey van Wingerden de bal binnen te koppen. Helaas ging zijn kopbal tegen de paal.

Het had er alle schijn van dat de punten mee gingen naar Zierikzee. Tot in de 4e minuut van de extra speeltijd Klundert nog een hoekschop kreegte nemen. De trap van Poger Mukoko leek aan iedereen voorbij te gaan, maar ver voorbij de tweede paal kopte Jeroen Veger met een geplaatste bal via de onderkant van de lat de verdiende gelijkmaker binnen, 3-3.

Zo speelde Klundert in de laatste thuiswedstrijd voor de winterstop alweer voor de zevende maal gelijk. Volgende week gaat het op bezoek bij GPC Vlissingen, dat nog niet zo lang geleden nog in de bovenste regionen van de ranglijst was terug te vinden, maar nu net als Klundert in de overvolle middenmoot staat.

Klundert 1 - MZC'11 1  3-3 (2-2)

Bijzondere momenten:
'15 1-0 Poger Mukoko (Ahmed Ismail)
'38 2-2 Jeffrey van Wingerden (Joey Verspoor)
'90 3-3 Jeroen Veger (Poger Mukoko)