Puike prestatie sterk verjongd Klundert

15 november 2015 10:15

Het eerste wat de coach van SSV'65 na het laatste fluitsignaal kon uitbrengen was "hoe onrechtvaardig voetbal soms kan zijn". Zouden we alleen kijken naar de 1e helft dan had hij recht van spreken. Kijkend naar de 2e helft, deed hij daar de Klundert jonkies toch wel wat mee te kort. Hoe het ook zij, Klundert 1 afgereisd met een selectie met een gemiddelde leeftijd van 21,7 jaar nam 3 punten mee uit Goes. Een geweldige prestatie!

Afgezien van de lage gemiddelde leeftijd, had Klundert deze middag ook nog 3 debutanten (Tim Buijs, Jonathan Kalenga en Grace Kitenge) en ook nog een speler die, na 8 maanden blessureleed, zijn seizoenssdebuut maakte (Michel de Ruiter).

Van de eerste 45 minuten speelde Klundert zo'n beetje twee minuten goed, de eerste twee. Binnen 30 seconden verscheen Ahmed Ismail al alleen voor de doelman van SSV'65, maar hij faalde. In de 2e minuut was het dan toch raak. Een vrije trap van Youri van Saane net over middenlijn werd door Louis van de Schalie net voor de uitgelopen doelman binnengekopt, 0-1.

Klundert verloor daarna alle grip op de wedstrijd en had nauwelijks balbezit. De thuisploeg was voortdurend dreigend, maar Yoeri van Wingerden werd nauwelijks op de proef gesteld. Wel moesten Peter van Wingerden en Jeffrey van Wingerden beide een keer de bal van de lijn halen. De verdiende gelijkmaker viel uiteindelijk toch in de 24e minuut en SSV'65 rook bloed.

Uit het niets kwam Klundert in de 38e minuut echter toch weer op 1-2. Een kopie van het eerste doelpunt, maar dan gespiegeld. De vrije trap was nu van Joey Verspoor en de kopbal van Niels Punt. Ondanks dat Klundert de onderliggende partij was, ging het toch met een 1-2 voorsprong de rust in.

Na een aarzelend begin, kreeg Klundert wat meer grip op de wedstrijd, al moest nog een keer de bal van de lijn worden afgehaald (Youri van Saane).
De krachten van de thuisploeg ebden wat weg. Zeker toen in de 63e minuut de 1-3 viel te noteren. Een lange vrije trap van Joey Verspoor bereikte invaller Jonathan Kalenga, die bal verlengde tot bij Eric Fuanani. Laatstgenoemde rondde beheerst af.

Klundert kon niet heel lang nagenieten van deze comfortabele voorsprong, want uit een strafschop in de 74e minuut werd het 2-3. Onze gastheren uit Goes putten hier weer moed uit en een klein offensiefje (met een grote mogelijkheid, geblokt door Jeroen Veger) werd in de kiem gesmoord.

Klundert kwam niet meer in de problemen, zeker niet toen Jonathan Kalenga in de slotminuut op aangeven van Jeffrey van Wingerden de verlossende 2-4 binnenschoot.

De komende twee weken kan Klundert, i.v.m. een inhaalprogramma volgende week, de wonden likken en hopen dat er weer wat geblesseerden gaan terugkeren. Thuis wacht dan MZC'11, de ploeg die gisteren koploper Axel met 5-0 huiswaarts stuurde.

SSV'65 1 - Klundert 1  2-4 (1-2)

Bijzondere momenten:
'  2 0-1 Louis van de Schalie (Youri van Saane)
'38 1-2 Niels Punt (Joey Verspoor)
'67 1-3 Eric Fuanani (Jonathan Kalenga)
'74 2-3 (strafschop)
'81 gele kaart Jonathan Kalenga
'90 2-4 Jonathan Kalenga (Jeffrey van Wingerden)