Klundert schiet niks op met 6e remise op rij

8 november 2015 8:30

Klundert heeft dit seizoen nog maar één keer verloren. Alleen koploper Axel deed het tot nog toe beter, met nog geen enkele nederlaag. Inmiddels mag Klundert zich wel een beetje de Koning van de gelijke spelen gaan noemen. Maar of je daar veel mee opschiet? Thuis tegen De Meeuwen werd opnieuw, dit keer met 1-1, gelijk gespeeld.

Met nog steeds een ver van fitte selectie ging Klundert de strijd aan met De Meeuwen uit Zoutelande. En omdat dit een ploeg was uit het rechter rijtje was, zouden en moesten de 3 punten dit keer in Klundert blijven. Niet in de laatste plaats omdat de komende vier wedstrijden de volledige kop uit de ranglijst de tegenstanders zijn.

Klundert begon wat onrustig aan het duel, maar al snel legde het de juiste energie in de wedstrijd. Dit had tot gevolg dat de defensie van De Meeuwen het even kwijt was. In de 12e minuut leverde dit een treffer op. Jeffrey van Wingerden zette Eric Fuanani handig alleen voor de keeper en rondde beheerst af, 1-0.

Het was eigenlijk de fase waarin Klundert even wat meer gas had moeten geven, maar in plaats daarvan gaf de thuisploeg de wedstrijd uit handen. De ploeg uit Zoutelande nam de regie over en was het overige deel van de 1e helft de bovenliggende partij, zonder vaak maar echt heel gevaarlijk te worden.

Tot in de 28e minuut de buitenspelval niet goed werkte en de spits van De Meeuwen de bal subtiel over de uitgelopen doelman Yoeri van Wingerden kon lobben, 1-1. Dit was tevens de ruststand.

Na de thee leek Klundert de energie weer te hebben teruggevonden en ging het op zoek naar de voorsprong. In de 2e helft waren de kansen voor de thuisploeg, maar of er zat geen overtuiging in de afwerking, of er was te veel aarzeling. De bezoekers kwamen bijna helemaal niet meer in de buurt van het doel van Klundert. Zo bleef het 1-1.

Op grond van het tweede bedrijf had Klundert recht op de 3 punten, op grond van de hele wedstrijd was het gelijke spel, helaas en wederom, een juiste afspiegeling van de krachtsverhoudingen.

Klundert is inmiddels afgezakt naar de 8e plaats en volgende week staat de uitwedstrijd tegen SSV'65 uit Goes, de huidige nummer 3, op het programma.

Klundert 1 - De Meeuwen 1  1-1 (1-1)

'12 1-0 Eric Fuanani (Jeffrey van Wingerden)
'30 gele kaart Poger Mukoko
'80 gele kaart Ferry Littooy