Klundert grossiert in gelijke spelen

1 november 2015 8:30

In de uitwedstrijd bij Terneuzense Boys speelde Klundert voor de vijfde achtereenvolgende maal gelijk. Het was ook de derde achtereenvolgende 2-2 in een uitwedstrijd.Gelet op de tegenstander hadden de 3 punten mee naar Klundert moeten worden genomen, gezien het aantal afwezigen (inmiddels een heel elftal) en het wedstrijdverloop was een puntje zo slecht nog niet.

Voor de laatste dag in oktober was het heerlijk weer, zeker om te voetballen. Klundert begon voortvarend aan het duel in Terneuzen en was in het eerste kwart van de wedstrijd de bovenliggende partij. Dit overwicht resulteerde in de 15e minuut in een treffer. Thoma Sivananthan schoof de vrije trap handig opzij naar de vrijstaande Poger Mukoko, die van een meter of 20 vrij mocht aanleggen, 0-1.

Op dat moment had Klundert moeten doorpakken. Het kreeg enkele mogelijkheden om de voorsprong uit te bouwen, maar het was in de eindfase van de aanvallen te onnauwkeurig. De wedstrijd kreeg een ietwat gelijkwaardig karakter, maar er leek nog geen vuiltje aan de lucht. Tot aan de 25e minuut, toen na matig verdedigen en een vreselijke mispeer in de 5 meter één van de spitsen de 1-1 simpel kon binnentikken.

Terneuzense Boys putte moed uit dit toch wel onverwachte presentje en kwam in de 32e minuut zelfs op voorsprong. Uit een hoekschop werd de 2-1 binnengekopt.

In de 2e helft kwam de regie weer wat in handen van Klundert en al snel (52e min.) kwam het op gelijke hoogte. Een poging van Ahmed Ismail werd nog gekraakt, maar tegen de inzet van Eric Fuanani had de doelman geen verweer, 2-2.

Het goede gevoel was weer terug en Klundert drong verder aan. Jeffrey van Wingerden en Eric Fuanani waren beide dicht bij een treffer. Aan de andere kant mocht Klundert niet mopperen over een paar grote kansen die de thuisploeg liet liggen.

Met de laatste krachten probeerde Klundert in de slotfase nog wat te forceren. Een poging van afstand van Joey Verspoor was een te gemakkelijke prooi voor de doelman. Echter, zijn afgemeten voorzet in de slotseconde op het hoofd van Eric Fuanani had een beter lot verdiend. De kopbal van laatstgenoemde verdween net over de kruising en zo bleef het 2-2.

Volgende week in de thuiswedstrijd tegen De Meeuwen maar hopen dat er weer wat geblesseerden gaan terugkeren om weer eens een driepunter uit het vuur te slepen.

Terneuzense Boys 1 - Klundert 1  2-2
(2-1)

Bijzondere momenten:
'15 0-1 Poger Mukoko (Thoma Sivananthan)
'25 1-1
'32 2-1