Teleurstellende derby eindigt in bloedeloze 0-0

18 oktober 2015 9:15

De avondwedstrijd tussen Klundert en Zwaluwe werd goed bezocht, maar helaas was het toegestroomde publiek de grote verliezer. In deze Westbrabantse derby viel heel weinig te beleven. Zo begon en eindigde deze wedstrijd in een even terechte als verklaarbare brilstand.

De toeschouwers die waren afgekomen op deze derby moesten meer dan 90 minuten wachten voor dat er echt iets te beleven viel op het Klundertse sportpark. In de 3e helft zorgde een Dortse volkszanger, waarvan mij de naam helaas is ontschoten, alsnog voor vertier (Jordy Carrero red.). En het was nog lang gezellig...

Over de wedstrijd zelf valt niet zo heel veel te vertellen, alleen dat beide teams veel strijd leverden, maar verder weinig combinatievoetbal lieten zien. Klundert was in de 1e helft wellicht statistisch gezien de bovenliggende partij met meer dan 10 te nemen hoekschoppen. Echter verder dan wat kopballen middels Niels Punt kwam het daar niet mee. De beste poging kwam nog van afstand, toen de doelman van Zwaluwe een schot van Eric Fuanani onder de lat vandaan ranselde.

De 2e helft ontstond er iets meer ruimte op het helft, maar beide teams wisten hier nauwelijks raad mee. Klundert creeerde wat mogelijkheden, maar die mochten nooit de naam kansen krijgen. Feitelijk was Zwaluwe tot twee keer toe nog het dichtst bij een treffer. De eerste keer was doelman Yoeri van Wingerden al gepasseerd, maar bracht Youri van Saane met gevaar voor eigen leven nog net redding op de doellijn. Kort voor tijd bleef Yoeri van Wingerden oog in oog met de aanvoerder van Zwaluwe koelbloedig en voorkwam daarmee een nederlaag.

Zo waren vriend en vijand het er over eens dat 0-0 een terechte uitslag was en bouwden zij na afloop in de kantine toch nog een gezellig feestje samen. Mooi om te zien!

Volgende week geen competitieprogramma. Over 2 weken staat de uitwedstrijd bij Terneuzense Boys op het programma.

Klundert 1 - Zwaluwe 1  0-0

Belangrijkste momenten: