Klundert pakt in slotfase dik verdiend punt

4 oktober 2015 9:00

Klundert 1 heeft in de thuiswedstrijd tegen Oostkapelle 1 "voor de poorten van de hel" een dik verdiend punt uit het vuur gesleept, 1-1. Hoewel Klundert van de twee ploegen het meest aanspraak mocht maken op de overwinning en het door het gelijke spel eigenlijk 2 punten verloor, stapten onze mannen in ieder geval wel als morele winnaar van het veld.

Onder het genot van een heerlijk najaarszonnetje werkten beide ploegen een gezapige 1e helft af, waarin er van enig krachtsverschil geen sprake was. Het inmiddels zwaar gehavende Klundert (9 blessures op een selectie van 23) was na ruim een kwartier nog het dichtst bij een treffer, maar de ferme kopbal van Niels Punt ging rakelings over de lat.

Veel meer viel er, zeker voor het thuispubliek niet te genieten. De bezoekers daarentegen hadden alle reden voor een jubelstemming in de rust, want Oostkapelle ging naar de thee met een 0-1 voorsprong door een fraaie vrije trap in de 24e minuut.

Na een niet heel slecht, maar vooral plichtmatig eerste bedrijf, zat er in het tweede deel veel meer vuur in het spel van de thuisclub. Het laatste half uur werden de bezoekers ver terug gedrongen en kreeg Klundert ook wat kansen (Jeffrey van Wingerden trof nog de paal), maar de verdediging van Oostkapelle gaf vooralsnog geen krimp.

In de slotfase werd verdediger Niels Punt als extra aanvaller naar het front gestuurd. Dit had meteen succes. In de 88e minuut mocht Ahmed Ismail van een meter of 30 aanleggen voor een vrije trap, welke smoorde in de muur. De bal werd echter opgepikt door Niels Punt die de bal vanaf de achterlijn terugtrok. Louis van de Schalie kopte de verdiende gelijkmaker uiteindelijk tegen de touwen en er voltrok zich een klein feestje op het Klundertse kunstgras.

Volgende week staat een lange reis op het programma, uit naar Zaamslag.

Klundert 1 - Oostkapelle 1  1-1 (0-1)

Belangrijkste momenten:
'88 1-1 Louis van de Schalie (Niels Punt)