Klundert voelt zich bestolen na zuur puntverlies

27 september 2015 9:45

Zo scoor je, middels een goal van Poger Mukoko, een kleine 10 minuten voor tijd de 1-3 en zo eindigt de wedstrijd toch nog in een 2-2 gelijkspel, hoe kan dat? Blijkbaar was het voor de scheidsrechter mogelijk om, uit eigen waarneming, te beoordelen dat de bal de doellijn was gepasseerd, om dan vervolgens toch nog de treffer te annuleren na het vlagsignaal van de clubgrensrechter, die natuurlijk aangaf dat de bal niet over de lijn was (de goalie van Hellevoetsluis gaf overigens toe dat het een geldig doelpunt was). Mede hierdoor kon Hellevoetsluis kort voor tijd toch nog op gelijke hoogte komen met Klundert. Een uitslag welke overigens een juiste afspiegeling was van de verhoudingen op het veld.

Klundert begon goed en scherp aan de uitwedstrijd tegen Hellevoetsluis en dat resulteerde al in de 10e minuut in een treffer. Een fijn aangesneden vrije trap van Ferry Littooy werd keurig binnengekopt door Noël Ploeg, 0-1.
Heel lang viel er niet te genieten van deze voorsprong, want via een kopbal stond het na ruim 17 minuten alweer 1-1.

Op het kunstgrasveld van Hellevoetsluis ontspon zich vanaf dat moment een enerverend treffen, waarin de thuisploeg na de gelijkmaker even de boventoon voerde en ook wat mogelijkheden kreeg. Kort voor rust kwamen bij Klundert de eerste signalen van een blessuregolfje, waarna er in de rust twee spelers in de kleedkamer achterbleven en een derde speler nog maar even moest doorbijten.

Ook na de thee werd er door beide ploegen veel strijd geleverd. Hellevoetsluis was met name gevaarlijk met schoten uit de tweede lijn en een vrije trap even buiten de 16 eindigde op de kruising achter Yoeri van Wingerden, die bij de pogingen van afstand geen krimp gaf.

In de 72e minuut een goede actie van Thoma Sivananthan die de bal bij de tweede paal krulde tot bij Eric Fuanani, die frommelde bal via de doelman tot bij Jeffrey van Wingerden die de 1-2 in het verlaten doel kon schieten.

Toen braken de beruchte minuten van de geannuleerde treffer aan, waarbij de scheidsrechter een onbegrijpelijke, en naar mijn mening onmogelijke, beslissing nam.
Hij wees resoluut naar de middenstip, was zelfs al onderweg naar het midden (de spelers van Klundert stonden reeds op eigen helft!) en besloot toen toch de treffer niet toe te kennen. Onvoorstelbaar en heel zuur. De wedstrijd werd ook nog eens hervat door de bal aan de keeper te geven...ook vreemd. Scheidsrechtersbal toch dan?

Afijn, de wedstrijd ging verder en we stonden nog steeds op voorsprong. Tot dat Ferry Littooy de bal binnen de beruchte lijnen met de hand(en) beroerde. De terecht gegeven strafschop werd feilloos binnengeschoten, 2-2.

Beide ploegen wilden nog voor de winst gaan, maar deden dat deels met de handrem erop en/of waren inmiddels moegestreden. Zoals gezegd was het gelijke spel een juiste afspiegeling, maar dat Klundert zich na afloop het meeste tekortgedaan voelde, moge duidelijk zijn. Volgende week thuis tegen Oostkapelle maar proberen de ingeslagen weg voort te zetten.

Hellevoetsluis 1 - Klundert 1  2-2
(1-1)

Belangrijkste momenten:
'10 0-1 Noël Ploeg (Ferry Littooy)
'32 gele kaart Thoma Sivananthan
'66 gele kaart Louis van de Schalie
'72 1-2 Jeffrey van Wingerden (Eric Fuanani)
'83 geannuleerde treffer
'86 gele kaart Ferry Littooy