Weer drie punten voor flets Klundert

13 september 2015 9:15

Klundert gaf deze zaterdagmiddag in de uitwedstrijd tegen FC Dauwendaele uit Middelburg de thuisploeg een lesje in effectiviteit. Daar waar de Middelburgers grossierden in het om zeep helpen van goede kansen en mogelijkheden, hadden onze tricolores aan zo'n beetje anderhalve kans genoeg om de drie punten mee naar Klundert te nemen (1-2),

Voordat FC Dauwendaele in de 33e minuut op 1-0 kwam, had de thuisploeg al een paar mogelijkheden om zeep geholpen. Al na enkele minuten verscheen de rechterspits alleen voor doelman Yoeri van Wingerden. Echter, op zo'n 7 meter van het doel maaide hij volledig over de bal heen.

Zo kregen de Middelburgers gedurende het eerste bedrijf volop kansen om een ruime voorsprong te nemen. Het dolende Klundert stelde daar op de stroperige grasmat bitter weinig tegenover en het leek slechts zaak om met maar 1 tegentreffer de thee te halen.

De laatste minuten voor rust was Klundert wat nadrukkelijker op de helft van FC Dauwendaele te vinden, zonder dat er echte kansen waren te noteren. Dat de beide ploegen toch nog met 1-1 gingen rusten mocht dan ook een wonder heten. Een hoekschop van Wouter van Dongen vanaf rechts verdween net onder de kruising tegen de paal. De rebound werd door Louis van de Schalie via de onderkant van de lat hard in het doel gejaagd (45e min.).

Tijdens de thee zette trainer Anton Joore de puntjes nog eens nadrukkelijker op de i. Met deze houding (de trainer gebruikte iets andere termen) ging het ieder geval niets worden. En hoewel het allemaal nog niet fantastisch was, stond er de 2e helft toch een ander Klundert binnen de lijnen.

Onze mannen hadden weer de controle en speelden iets dominanter (waar heb ik dat eerder deze week gehoord en verloor die ploeg toch nog kansloos met 3-0??). Toch was de beste kans nog voor de thuisploeg, waar de steeds voor dreiging zorgende centrumspits na een klein kwartier in de 2e helft tegen de binnenkant van de paal kopte.

Aangezien FC Dauwendaele door het missen van de vele kansen in met name de 1e helft blijkbaar geen prijs stelde op de drie punten, was het Klundert dat er alsnog mee aan de haal ging. Dit gebeurde dan uiteindelijk ook in stijl. Noël Ploeg ontving de bal halverwege de helft van de Middelburgers en haalde in de 73e minuut op een meter of 30 van het doel vandaan verwoestend uit. De bal spatte via de onderkant van de lat nauwelijks met het blote oog waarneembaar achter de lijn, dus doelpunt. Christian Fuanani frommelde voor alle zekerheid de bal nog wat verder over de lijn, maar de goed leidende scheidsrechter gaf na afloop toe dat de bal de lijn in eerste instantie al was gepasseerd.

Het verzet van FC Dauwendaele leek daarmee gebroken, want het kon daarna niet echt meer een vuist maken. Klundert werd daarmee de gelukkige winnaar van dit uitermate sportieve duel. Volgende week het thuisduel tegen Nieuwdorp dat momenteel 4 punten uit 2 wedstrijden heeft.

FC Dauwendaele 1 - Klundert 1  1-2
(1-1)