Klundert geeft het nog bijna weg

6 september 2015 10:15

Na ruim 87 minuten geeft het scorebord in de wedstrijd tussen Klundert en VVC'68 uit Halsteren een stand aan van 3-0. De bezoekers zijn niet bij machte echte kansen te creëren, dus het lijkt kat in het bakkie. Toch weet VVC'68 in de resterende tijd nog twee keer te scoren en haalt heel Klundert opgelucht adem als de uitstekende leidende scheidsrechter affluit nadat de hoekschop in de slotseconde overtuigend in de handen van doelman Yoeri van Wingerden terecht komt, 3-2.

Dat het bij de theepauze nog maar 3-0 was, mocht een verrassing zijn. Klundert, dat ook nog een handvol aan vaste krachten miste, speelde in die fase uitstekend en mocht het zich aanrekenen dat het, ondanks de ruime voorsprong, de trekker niet definitief overhaalde. Een stand van 5 of 6-0 had zeker niet misstaan.

In de 10e minuut werd Wouter van Dongen op links aangespeeld. Met een handige beweging ontdeed hij zich van zijn tegenstander en zijn heerlijke voorzet werd overtuigend binnengekopt door Jeffrey van WIngerden.

Nog geen 10 minuten later was die zelfde Jeffrey van Wingerden er als de kippen bij toen de doelman van VVC'68 de bal niet klem kreeg bij een schot van Christian Fuanani, 2-0. De 3-0 in de 33e minuut was bijna een kopie hiervan. Weer een schot van Christian Fuanani, geen controle bij de doelman, maar ditmaal was Wouter van Dongen attent die de bal binnenwerkte.

Zoals gezegd verzuimde Klundert de wedstrijd daarna defintief in het slot te gooien. Maar niemand geloofde erin dat de bezoekers uit Halsteren het Klundert nog moeilijk zouden kunnen maken.

Dat laatste leek er bij de spelers van de thuisclub ook in te sluipen, want tot aan die beruchte 88e minuut had dit deel van de wedstrijd ook schriftelijk afgedaan kunnen worden. Echter, een VVC-speler kreeg na balverlies vrije doorgang naar het doel en rondde beheerst af, 3-1. Diep in de blessuretijd werd het via een strafschop ook nog 3-2, maar de 3 punten bleven uiteindelijk dikverdiend in Klundert. Die kunnen maar binnen zijn.

Klundert 1 - VVC'68 1  3-2
(3-0)

Belangrijkste momenten:
'10 1-0 Jeffrey van Wingerden (Wouter van Dongen)
'18 2-0 Jeffrey van Wingerden (rebound)
'33 3-0 Wouter van Dongen (rebound)
'88 3-1
'90 3-2 (strafschop)