Klundert vergeet vertrouwen te tanken

29 augustus 2015 19:00

De derde en laatste wedstrijd in deze bekerpoule tussen Krabbendijke en Klundert was er een om des keizers baard, aangezien beide ploegen voorafgaand aan het duel nog op 0 punten stonden. Voor onze tricolores een uitgelezen mogelijkheid om het zelfvertrouwen wat op te krikken. De eerste helft (ruststand 0-3) lukte dat zeker, de tweede helft niet (eindstand 1-3).

In de eerste 45 minuten speelde Klundert frank en vrij en had het geen kind aan gastheer Krabbendijke. De verdedigers van de thuisploeg werden constant overlopen en dat zorgde voor veel dreiging vanaf de flanken.

Alle drie de doelpunten kwamen dan ook vanaf de vleugels. In de 21e minuut ging Poger Mukoko goed door op rechts, hield goed het overzicht en bediende Louis van de Schalie. Laatstgenoemde rondde op fantastische wijze af, 0-1. Tien minuten later weer een goede actie van Poger Mukoko. Met een afgemeten voorzet wist hij Christian Fuanani te bereiken. Met een zwevende kopbal zorgde hij voor de 0-2. De 0-3 viel ook nog voor de rust. Uit een hoekschop van Thoma Sivananthan kopte Jeffrey van Wingerden de bal in de 35e minuut binnen.

De 2e helft was van Klundert zijde een stuk minder. Als excuus mocht de warmte en de stroperige grasmat worden aangevoerd. Klundert leek het allemaal wel te geloven en kwam niet veel verder dan een afstandschot van Christian Fuanani tegen de lat. Daarvoor had Krabbendijke in de 60e minuut de 1-3 laten aantekenen, maar verder kon de thuisploeg ook geen vuist maken, zodat Klundert eenvoudig op de been bleef.

Volgende week begint het echte werk. In een thuiswedstrijd ontvangt Klundert VVC'68 uit Halsteren. Of onze jongens er klaar voor zijn, dat zullen we rond kwart over 4 weten.

Krabbendijke 1 - Klundert 1  1-3 (0-3)

'21 0-1 Louis van de Schalie (Poger Mukoko)
'31 0-2 Christian Fuanani (Poger Mukoko)
'35 0-3 Jeffrey van Wingerden (Thoma Sivananthan)