Klundert uitgebekerd

26 augustus 2015 14:45

Klundert 1 weet na twee van de drie te spelen wedstrijden in de bekerpoule al dat het is uitgebekerd. Ook in de tweede wedstrijd, in de Moerdijkse derby tegen Virtus ging het onderuit, 1-2.

In de 2e helft tegen Unitas ’30 afgelopen zaterdag leek Klundert, zoals dat zo mooi heet, de organisatie weer aardig op orde te hebben. Helaas was daar in het vervolg, in dit geval thuis tegen Virtus, weinig van te zien. Bij rust keek de zwalkende thuisploeg tegen een 0-1 achterstand aan. Niet dat onze gasten uit Zevenbergen zo goed speelden, maar Virtus was in ieder geval de minst zwakke ploeg.
In het tweede bedrijf was er eindelijk wat meer gif te ontdekken in het spel van Klundert. Heel veel verder dan wat speldenprikken kwam het echter niet. Virtus beperkte zich in die fase vooral tot het behouden van de voorsprong.
Tot de 73e minuut, want toen kwam men haast uit het niets op 0-2. Een mooie crosspass kwam bij de linkerspits terecht en zijn fraaie voorzet werd op even fraaie wijze binnen geknikt.

Onze jongens bleven in ieder geval knokken voor minimaal een eretreffer. Deze viel uiteindelijk laat, te laat feitelijk. In de 89e minuut werkte Louis van de Schalie op aangeven van (als ik het goed heb waargenomen in de druipende regen) Wouter van Dongen. Het kleine slotoffensiefje leverde helaas geen treffer meer op.

A.s. zaterdag de laatste wedstrijd voor de beker, uit tegen Krabbendijke, alwaar Klundert nog warme herinneringen aan bewaart.

Klundert 1 – Virtus 1   1-2 (0-1)

’69 gele kaart Christian Fuanani
’89 1-2 Louis van de Schalie (Wouter van Dongen)