Als een plumpudding

19 augustus 2015 12:30

In het eerste kwart van de wedstrijd tussen NSVV en Klundert lieten onze tricolores heel goed voetbal zien, misschien wel het beste tot nog toe in de voorbereiding naar het nieuwe seizoen. Daarna stortte het aardig in elkaar, als een plumpudding...

Zoals gezegd begon Klundert prima aan deze avondwedstrijd in Numansdorp. De thuisploeg werd volledig overlopen en wist niet waar het het zoeken moest. In de 8e minuut resulteerde dit in de verdiende openingstreffer. Uit een scherp aangesneden hoekschop van Wouter van Dongen kreeg Jeffrey van Wingerden zijn tenen voldoende tegen de bal, 0-1.

Klundert bleef lange tijd de bovenliggende partij en hield veel druk naar voren. Dit is uiteraard geen 90 minuten vol te houden, maar dat het team zich op een dergelijke manier de wedstrijd uit handen liet nemen was dramatisch te noemen.
De gelijkmaker viel uiteindelijk in de 42e minuut na een vlot lopende aanval van de Zuid-Hollanders.

Binnen een kwartier na de thee keek Klundert tegen een 3-1 achterstand aan. Hoewel er aan de 2-1 een discutabel uitblijven van een vlagsignaal van de NSVV-assistent (bal over de zijlijn of niet?) voorafging, lieten onze jongens het allemaal wel heel erg gemakkelijk gebeuren. Hierbij ging doelman Sander van Dolder ook niet helemaal vrijuit. In de 57e minuut werd het zelfs 3-1.

Klundert was dolende en leek rijp voor de sloop. Het werd inderdaad in de 81e minuut ook nog 4-1, maar daarmee was de gifbeker, voor deze avond althans, in ieder geval leeg. Onze jongens moeten gaan beseffen dat er wel wat meer gevraagd wordt om goede prestaties neer te zetten, anders dreigt het seizoen straks ook in een plumpudding in elkaar te zakken.

NSVV 1 - Klundert 1  4-1
(1-1)

' 8  0-1 Jeffrey van Wingerden (Wouter van Dongen)

Sander van Dolder (Floran de Smet '70) - Niels Tetteroo - Louis v.d. Schalie - Ferry Littooy - Jeroen Veger - Ben de Visser (Tito Kiala '62) - Martijn v.d. Weele - Poger Mukoko - Thoma Sivananthan (Jonathan Kalenga '62) - Wouter van Dongen (Niels Punt '46) - Jeffrey van Wingerden (Ahmed Ismail '29)