Scorebordjournalistiek en zo

12 augustus 2015 20:00

Het nieuwe scorebord bij het nieuwe kunstgrasveld van sc Gastel hield de gemoederen misschien nog wel meer bezig dan de wedstrijd zelf tussen sc Gastel en Klundert.

Na een half uur in de 1e helft stond-ie een paar minuten stil. Toen de wedstrijd ruim 70 minuten onderweg was, ontbrak het bovenste streepje en leek het alsof we nog maar 10 minuten gespeeld hadden. De toeschouwers hadden het er maar druk mee, meer dan met de wedstrijd. Oh ja, die eindigde in 2-4 en dat gaf niet het klasse verschil aan (4e klasse versus 2e klasse) en misschien kreeg 2e klasser Klundert daarmee zelfs nog teveel.

De 1e helft had de thuisploeg een licht overwicht en had in de 3e minuut al kunnen en moeten scoren. De bal kwam evenwel boven op de lat. In de 19e minuut werd Klundert een haarzuivere strafschop onthouden (hands). Acht minuten later was het weer hands binnen de beruchte lijnen en schoot Christian Fuanani de toegekende strafschop resoluut binnen. In de 39e minuut kwam de thuisploeg verdiend op 1-1, maar het werd nog 1-2 voor de rust. Christian Fuanani scoorde opnieuw, op aangeven van Jeffrey van Wingerden.

Na de thee was het snel 1-3. Jeffrey van Wingerden werkte af na een pass van Christian Fuanani. In de 69e minuut stribbelde sc Gastel nog even tegen, 2-3. In de 86e minuut ging de wedstrijd in het slot. Poger Mukoko ging goed door op links. Zijn voorzet belandde via de keeper voor de voeten van Jeffrey van Wingerden, die het cadeautje gretig uitpakte, 2-4.

sc Gastel 1 - Klundert 1 2-4 (1-2)
Belangrijkste momenten:
'27 0-1 Christian Fuanani (strafschop)
'45 1-2 Christian Fuanani (Jeffrey van Wingerden)
'51 1-3 Jeffrey van Wingerden (Christian Fuanani)
'86 2-4 Jeffrey van Wingerden

Yoeri van Wingerden (Sander van Dolder '70) - Louis van de Schalie - Bas Schuurmans (Lars Schneijderberg '70) - Jeroen Veger (Youri van Saane '46) - Tito Kiala - Ben de Visser (Martijn v.d. Weele '46) - Christian Fuanani - Noël Ploeg (Poger Mukoko '70) - Wouter van Dongen (Jonathan Kalenga '70) - Thoma Sivananthan (Ahmed Ismail '46) - Jeffrey van Wingerden