Klundert doet uitstekende zaken

28 januari 2017 18:45

Klundert heeft zichzelf in de thuiswedstrijd tegen concurrent Serooskerke een hele goede dienst bewezen. In een zeker niet hoogstaande, maar daarom niet minder spannende wedstrijd won Klundert, op basis van de kansen verdiend, met 2-0. Klundert is momenteel zelfs, zij het wel met een wedstrijd meer dan Bruse Boys, met twee punten meer koploper in de 2e Klasse E.

Na de huldiging van Peter van Wingerden voor zijn 400e wedstrijd in Klundert 1, ging Klundert voortvarend van start. De eerste 25 minuten was Klundert duidelijk de bovenliggende partij. In die fase had Klundert dan ook spijkers met koppen moeten slaan.

De 1-0 in de 11e minuut was een te magere afspiegeling van het overwicht. Een verre voorzet van Laszlo Boomaars kwam uiteindelijk terecht bij Ahmed Ismail, die de bal van een meter of 10 fantastisch tegen de touwen joeg.

In de laatste 20 minuten van de 1e helft deelde Serooskerke de lakens uit en Leon Leijten moest een enkele keer handelend optreden. Zo kwam Klundert dit restant goed door en gingen de teams rusten met 1-0.

Na de thee was het veldspel wat meer in evenwicht. Echter de grote kansen waren voor de thuisploeg. De eerste was in in de 53e minuut toen jubilaris Peter van Wingerden zijn te zwak ingeschoten strafschop (na neerhalen Loic Luzolo) gestopt zag worden door de Serooskerke goalie.

In de 73e minuut kreeg Loic Luzolo een grote kopkans, gestopt door de doelman en de rebound werd door Grace Kitenge tegen de paal gewerkt. Toen Ahmed Ismail kort voor tijd een strafschop mocht nemen, nadat hij zelf was gevloerd, leek dan echt de beslissing te vallen. Zijn poging verdween helaas ruim over het doel.

In de laatste minuut van de officiele speeltijd viel dan toch nog de beslissing. De overheerlijke kers op de taart kwam van Youri van Laarhoven. Een paar meter over middenlijn zag hij de doelman van Serooskerke iets te ver voor zijn doel staan. Met een fantastische bal van zeker 50 meter zorgde hij voor 2-0.

Niet alleen heeft Klundert de koppositie van Bruse Boys overgenomen, maar met nog 3 speelronden in de 2e periode, is Klundert door het gelijke spel van De Meeuwen ook koploper in deze periode.

Klundert 1 - Serooskerke 1  2-0 (1-0)

Bijzondere momenten:
'11 1-0 Ahmed Ismail (Laszlo Boomaars)
'40 gele kaart Loic Luzolo
'53 Peter van Wingerden mist strafschop