Klundert met goed gevoel winterstop in

11 december 2016 9:15

De laatste wedstrijd voor de winterstop, uit tegen reuzendoder Den Bommel, werd door Klundert in een doelpuntrijk treffen met 3-5 gewonnen. Door deze vierde overwinning op rij staat Klundert nog steeds op de 2e plek, in zowel de totaalstand als in de 2e periode en gaat dus met een heel goed gevoel de winterstop in.

Klundert begon niet goed aan het duel in en tegen Den Bommel, want na iets meer dan 2 minuten lag de bal al achter Leon Leijten, 1-0. Na een paar omzetting kwam Klundert steeds beter in de wedstrijd en drong de thuisploeg steeds verder op eigen helft. In de 25e minuut kreeg de goalie van Den Bommel een afstandschot van Christian Fuanani niet onder controle en was Grace Kitenge er als de kippen bij om de 1-1 te laten aantekenen.

Een minuut of 10 voor de rust had een kopbal van die zelfde Grace Kitenge een beter lot verdiend. Zijn inzet verdween evenwel tegen de lat. In de 38e minuut kwam Klundert toch verdiend op voorsprong. Een scherp indraaiende voorzet van Jos Knook werd door niets of niemand geraakt en zorgde voor de 1-2 voorsprong, tevens ruststand.

Aangezien de voorsprong minimaal was en de voorwaartsen van Den Bommel als gevaarlijk te boek staan, wilde Klundert in de 2e helft meteen zaken doen. In de 50e minuut kwam Klundert op 1-3. Een afgeslagen corner van Youri van Laarhoven werd net buiten de 16 door Ahmed Ismail opgepikt. Zijn verwoestende uithaal verdween in de bovenhoek.

Onze gastheren leken rijp voor de genadeslag. Youri van Laarhoven leek op weg naar de 1-4, maar een discutabel vlagsignaal van de vlagger van de thuisploeg gooide roet in het eten. Nog geen minuut later kwam Den Bommel op 2-3 (56e min.).

Klundert zette opnieuw aan om de marge te herstellen. In de 63e minuut zorgde Youri van Laarhoven op aangeven van Laszlo Boomaars hiervoor, 2-4. Maar een paar minuten later kwam Den Bommel uit een vrije trap weer op 3-4. Even later hield Leon Leijten met een fraaie redding de gelijkmaker uit zijn doel.

De thuisploeg bleef gaan voor de gelijkmaker. Klundert bleef evenwel eenvoudig overeind. Toen Ahmed Ismail diep in de extra tijd na een voorzet van Jos Knook voor 3-5 zorgde, was de wedstrijd definitief gespeeld.

Klundert gaat dus met een heel goed gevoel de winterstop in. Het heeft inmiddels 7 overwinningen genoteerd staan, iets waar het vorig jaar een heel seizoen voor nodig had. Hoe mooi het seizoen daadwerkelijk gaat worden zal begin 2017 gaan blijken. Hopelijk zijn dan ook de diverse geblesseerde spelers (Stefan de Ruiter, Ben de Visser, Michel de Ruiter, Niels Punt, Joey Verspoor) dan weer inzetbaar. Ook Eric Fuanani is in de eerste wedstrijd weer inzetbaar, daar waar Ferry Littooy en Bas Schuurmans (nog) een wedstrijd moeten toekijken.

Den Bommel 1 – Klundert 1  3-5 (1-2)

‘  3 1-0
’25 1-1 Grace Kitenge
’38 1-2 Jos Knook