Tiental Klundert worstelt zich langs Oostkapelle

4 december 2016 9:30

Het was voetballend wellicht allemaal niet hoogstaand en er zijn nog altijd dingen voor verbetering vatbaar, maar Klundert heeft in de thuiswedstrijd tegen Oostkapelle weer 3 kostbare punten weten te veroveren. Toen Klundert in de extra speeltijd van de 1e helft bij de stand 1-1 met een man minder kwam te staan, na 2 keer geel voor Ferry Littooy, zag het daar in eerste instantie niet naar uit. Echter, Klundert richtte zich op en won met 2-1.

Net als vorige week in de uitwedstrijd met Prinsenland, kwam Klundert na een sterk begin al in de 7e minuut op voorsprong. Youri van Laarhoven werd binnen de beruchte lijnen neergehaald en de scheidsrechter kon niet anders dan naar de stip wijzen. Dit cadeautje werd beheerst uitgepakt door Poger Mukoko, 1-0.

Waardoor het kwam weet niemand, maar er sloop iets van onrust in het spel van de thuisclub. Het warrige leiden van de man in het zwart zal daarin zeker een rol hebben gespeeld. Ook onze gasten uit Oostkapelle hadden daar last van, maar gingen er in die fase wat beter mee om. De beste kans was echter voor Klundert, toen Grace Kitenge alleen op het doel van de tegenstander af ging. Helaas stuitte hij op de keeper.

Het venijn van de 1e helft zat ‘m in de staart. Eerst verzuimde de vlagger van Oostkapelle zijn vlag in de lucht te steken toen een bal zeker 40 cm over de zijlijn was. Uit de aanval die daarop volgde, scoorde Oostkapelle de op dat moment misschien wel verdiende gelijkmaker. In het tumult wat hierna ontstond kreeg Ferry Littooy een gele kaart. Een fatale zo bleek, want twee minuten later kreeg hij zijn tweede en kon hij vertrekken.

In het tweede bedrijf liet Oostkapelle de bal wat sneller rond gaan, maar verder dan veel balbezit kwam het niet. Klundert bleef met 10 man de gevaarlijkste ploeg en leek halverwege de 2e helft opnieuw een strafschop te krijgen toen de scheidsrechter na een licht vergrijp op de doorgebroken Eric Fuanani naar de stip wees. Omdat het naar diens waarneming binnen de 16 plaatsvond, kreeg de verdediger slechts geel. Daarna ging de leidsman te rade bij de vlagger van Oostkapelle. Na een kort overleg legde hij de bal opeens buiten het strafschopgebied en bleef het bij geel. Uit de vrije trap die volgde wist Klundert niet te scoren.

In de 73e minuut deed het dat wel. Eric Fuanani zette Jeroen Veger alleen voor de doelman, die uit een lastige hoek de bal binnenschoot, 2-1! Oostkapelle probeerde het nog wel met de moed der wanhoop. De kansen waren echter nog steeds voor Klundert, waarbij Ahmed Ismail en Wouter van Dongen de bevrijdende 3-1 op hun schoenen hadden. In de extra speeltijd kreeg een speler van de bezoekers nog een rode kaart en was het verzet definitief gebroken.

Nadat de rook helemaal was opgetrokken, bleek Klundert (voorafgaand aan het duel 4e) de grote winnaar van deze speelronde. Van de top 5 was het de enige ploeg met de volle buit. Sterker nog, de hele top 3 verloor en nr. 5 Nieuwdorp kwam niet verder dan een gelijkspel.

Klundert staat nu op de 2e plaats, met nog maar 1 punt achterstand op koploper Bruse Boys. Volgende week staat de laatste wedstrijd voor de winterstop op het programma, uit tegen Den Bommel. Deze ploeg heeft zich de laatste weken tot reuzendoder gepromoveerd door zowel Serooskerke als Bruse Boys te verslaan. Inmiddels staat het in de subtop op maar 3 punten achterstand van Klundert. Het belooft wederom een spannend treffen te worden.

Klundert 1 - Oostkapelle 1  2-1 (1-1)

Belangrijke momenten:
‘ 7  1-0 Poger Mukoko (strafschop)
’45 1-1
’45 gele kaart Ferry Littooy
’45+2 rode kaart (na 2x geel) Ferry Littooy
’73 2-1 Jeroen Veger (Eric Fuanani)
’90+3 rode kaart speler Oostkapelle