Klundert trekt aan het langste eind in West-Brabantse derby

27 november 2016 9:45

In een niet al te beste wedstrijd, maar daarom niet minder bloedstollend spannend, heeft Klundert in de enige West-Brabantse derby in deze 2e Klasse de volle buit meegenomen uit Dinteloord door Prinsenland op eigen veld met 1-3 te verslaan. Met deze allereerste uitoverwinning van dit seizoen deed Klundert goede zaken en staat inmiddels op een gedeelde 3e plaats, waarbij wel moet worden aangetekend dat het gat naar de nr. 12 slechts vijf punten is.

De eerste 45 minuten leverde niet al te veel kansen op. Prinsenland was de bovenliggende partij en had het meeste balbezit. Het creëerde echter nagenoeg niets, op een dot van een kans na, toen een speler van Klundert de bal op een presenteerblaadje legde van een Prinsenland aanvaller. Echter, zijn inzet rolde naast het doel.

In een fase daarvoor was Klundert al in de 7e minuut na een messcherpe counter op 0-1 gekomen. Uit een voorzet van Poger Mukoko liep Eric Fuanani de bal binnen. Deze vroege voorsprong leverde ook meteen de ruststand op.

Na de pauze was Prinsenland nog steeds de betere, maar Klundert ging wat meer duels winnen en de zogenaamde tweede bal was ook wat vaker voor Klundert. Prinsenland kwam in de 65e minuut toch nog redelijk uit het niets op 1-1 toen de leidsman een handsbal zag binnen de beruchte lijnen en de strafschop werd verzilverd.

Klundert leek even van slag en Prinsenland zette aan en kreeg een paar kansen, waarbij de bal op de paal nog het meest in het oog sprong. Het bleef vooralsnog 1-1 en omdat Klundert ook niet veel kansen kreeg, leek dit een logische eindstand te worden.

Een goede aanval in de 80e minuut bracht de bal via Poger Mukoko bij Christian Fuanani, die zich handig vrij draaide en de bal buiten bereik van de doelman binnenschoot, 1-2.

Hoe effectief Klundert deze avond was, bleek in de extra tijd, toen Klundert uit zo’n beetje de vierde kans ook nog de derde treffer liet aantekenen. Met zijn 3e assist bereikte Poger Mukoko de vrijgelopen Eric Fuanani die voor het slotakkoord zorgde, 1-3.

Na afloop werd er, samen met de C1 en C2 jeugd en hun begeleiding, een klein feestje gebouwd in de Dinteloordse kleedkamer. Mannen bedankt voor de steun!

Volgende week de thuiswedstrijd tegen Oostkapelle dat deze 2e periode zeker niet slecht presteert.

Prinsenland 1 – Klundert 1  1-3 (0-1)

Belangrijke momenten:
’  7 0-1 Eric Fuanani (Poger Mukoko)
’36 gele kaart Christian Fuanani
’65 1-1(strafschop)
’80 1-2 Christian Fuanani (Poger Mukoko)
’91 1-3 Eric Fuanani (Poger Mukoko)