Klundert laat zekere winst bijna schieten

16 oktober 2016 8:30

Na met een nederlaag in de eerste competitiewedstrijd begonnen te zijn (Serooskerke uit), is Klundert inmiddels zes wedstrijden op rij ongeslagen. Dit maal werd de nummer 3 van de ranglijst, Terneuzense Boys, thuis met 2-1 verslagen. Een nipte, maar niet minder verdiende overwinning.

Klundert-Terneuzense Boys was vooraf, overigens ook achteraf op grond van het doelsaldo, de wedstrijd tussen de nummer 4 en de nummer 3 van de ranglijst. Op grond van het positiespel was dit nog wel te zien, maar verder lieten beide ploegen in het eerste bedrijf aanvallend bar weinig zien. Klundert verscheen nog wel een aantal malen gevaarlijk in de 16, maar Terneuzense Boys was aanvallend helemaal niet bij machte om het keeper Leon Leijten lastig te maken.

Zo leek een gezapige 1e helft in een brilstand te gaan eindigen. Echter, in de 45e minuut krulde Ferry Littooy een vrije trap van een kleine 30 meter heerlijk in de hoek, 1-0.

Na de pauze werden de zaken wat energieker opgepakt, met name van Klundert zijde. in de 57e minuut resulteerde dit in een 2-0 voorsprong. Een fijn aangesneden vrije trap van Ferry Littooy werd door Stefan de Ruiter richting de lange hoek gekopt en verdween tergend langzaam in het doel.

In de fase die volgde deed Klundert zich ernstig te kort want het had naar een grotere voorsprong moeten uitlopen. Helaas werden kansen voor onder andere Eric Fuanani, Laszlo Boomaars en Grace Kitenge niet benut, met name door puik keeperswerk van de goalie van onze gasten uit Terneuzen.

In de laatste 10 minuten nam Terneuzense Boys wat meer risico en een afstandschot dat door Leon Leijten uit de bovenhoek werd getikt was een eerste waarschuwing. In de 85e minuut verdween een kopbal buiten bereik van die zelfde Leon Leijten op de binnenkant van de paal. De bal zou daarna, aldus de spelers van Terneuzense Boys en nog belangrijker, de man die daarover ging (ook al stond deze op de rand van de 16), nipt over de doellijn zijn geweest. Het stond hoe dan ook 2-1 en dit betekende dat de spanning terug was.

Op een vrije kopkans na, gaf Klundert niets meer weg en stapte na ruim 96 minuten voetbal als dikverdiende winnaar van het veld en is nog steeds op de 4e plek terug te vinden, nu met 12 punten uit 7 wedstrijden.

Volgende week speelt Klundert voor de beker uit tegen VVC'68, waarna een week later de competitie wordt hervat met een uitwedstrijd bij de ongenaakbare koploper Bruse Boys.

Klundert 1 - Terneuzense Boys 1  2-1 (1-0)

Belangrijke momenten:
'45 1-0 Ferry Littooy
'57 2-0 Stefan de Ruiter (Ferry Littooy)
'85 2-1