Klundert mag niet klagen na puntendeling

14 februari 2016 8:30

Vooraf aan de thuiswedstrijd tegen Hellevoetsluis was het uitgangspunt 3 punten in Klundert houden, niet meer en niet minder. Maar even na kwart over 4, bij de 2-2 eindstand, moest Klundert genoegen nemen met een schamel puntje en kon worden gesteld dat Klundert daarmee nog de gelukkigste van de middag was.

Je kunt vooraf aan een wedstrijd nog zoveel groepsyells houden als je wilt, maar als het niet uit je tenen komt, dan is het te gemaakt en schiet het elk doel voorbij. Zo leek ook de wedstrijd voor Klundert snel voorbij, toen het binnen 7 minuten tegen een 0-2 achterstand aankeek.

Na iets meer dan een minuut spelen verspeelde Klundert de bal op het middenveld en één van de opstomende middenvelders tekende na een vrije doortocht richting invaller-doelman Sander van Dolder als heel snel de 0-1 aan. Nauwelijks bekomen van de schrik aarzelde Sander van Dolder in de 7e minuut te lang met de bal wegtrappen. Zijn geblokte uittrap kwam na over de achterlijn te zijn geweest met een curve weer terug in het veld en toen was het een koud kunstje, 0-2. Het was de leidsman en zijn assistent ontgaan dat de bal minimaal een halve meter over de achterlijn was geweest.

Hellevoetsluis bleef heersen. Het was voetballend de betere ploeg en had het eigenlijk helemaal niet nodig om daarbij ook nog irritant gedrag te vertonen. Onder andere daarmee, maar ook door het mindere optreden van de scheidsrechter, was er soms sprake van een vervelende sfeer binnen de lijnen.

Hellevoetsluis had in het overige deel van de wedstrijd afstand moeten nemen, maar miste de scherpte voor het doel of vond Sander van Dolder op haar weg. In die fase verdween ook een vrije trap op de bovenkant van de "dwarsligger". Daarmee bleef Klundert toch nog in de wedstrijd en zag een kopbal van Jeffrey van WIngerden en een schot van Michel de Ruiter net langs de verkeerde kant van de paal gaan. Een vlot lopende aanval (de enige in de 1e helft) via Poger Mukoko had een beter lot verdiend, maar Ahmed Ismail kreeg zijn voet onvoldoende tegen de bal.

Ook na de thee waren de gasten uit Hellevoetsluis de bovenliggende partij, maar verzuimden zij de trekker definitief over te halen. Sander van Dolder bracht enkele keren redding en ook het houtwerk (lat en paal) stond succes voor Hellevoetsluis in de weg.

Klundert kreeg maar geen grip op de wedstrijd en kwam, ondanks het keiharde werken, nauwelijks in de buurt van het vijandelijke doel. Tot het laatste kwart van de wedstrijd aanbrak en Eric Fuanani, na door Michel de Ruiter de diepte in te zijn gestuurd, binnen de beruchte lijnen over de benen van een "onhandig" inglijdende verdediger ging. Peter van Wingerden mocht dit cadeautje uitpakken en zorgde vanaf de 11-meterstip in de 68e minuut voor 1-2.

Klundert leek op te veren en vond het geloof weer en Hellevoetsluis verloor het hoofd. Het hield zich nauwelijks meer bezig met waar het goed in was, namelijk voetballen. De thuisploeg voelde dat er meer in zat. In de 78e minuut gebeurde dan ook het daarvoor bijna onmogelijk geachte: Klundert kwam op gelijke hoogte. In een mini-scrimmage was Eric Fuanani het meest attent en al bijna liggend met zijn rug naar de goal frommelde hij de 2-2 binnen.

Toen vijf minuten voor het verstrijken van de officiele speeltijd een speler van Hellevoetsluis na twee gele kaarten mocht inrukken, voerde Klundert de druk nog wat verder op. Tot echte kansen kwam het niet meer. Sterker nog, Sander van Dolder hield bij een counter in de slotfase met een ultieme redding het niet meer verwachte punt in Klundert.

Met alweer het negende gelijke spel schiet Klundert weinig op, maar mocht zich desondanks deze middag spekkoper noemen. Het moet voorlopig nog naar onderen kijken en de komende weken wachten twee cruciale uitwedstrijden, in en tegen Oostkapelle en Nieuwdorp.

Klundert 1 - Hellevoetsluis 1  2-2 (0-2)

Bijzondere momenten:
' 2  0-1
' 7  0-2
'68 1-2 Peter van Wingerden (pen.)
'78 2-2 Eric Fuanani
'85 speler Hellevoetsluis rode kaart (2x geel)