Klundert brengt zichzelf in de problemen

24 januari 2016 10:30

Het is een ongeschreven regel dat de competitie na de winterstop opnieuw begint. Een goede start kan zomaar een positieve flow opleveren. Wat dat betreft had Klundert met de 1-4 thuisnederlaag tegen FC Dauwendaele een valse start. De thuisploeg deed zich daarmee ernstig tekort. Een voorsprong bij de rust met dezelfde cijfers zou zeker niet hebben misstaan, maar in het tweede bedrijf liet Klundert de wedstrijd volledig aan zich voorbij gaan. Door deze nederlaag begint Klundert steeds verder af te dalen richting de gevarenzone.

Met gelukkig weer een iets breder wordende wedstrijdselectie begon Klundert formidabel aan de thuiswedstrijd met de nummer 3, FC Dauwendaele.

Binnen een kwartier kreeg Klundert diverse kansen (o.a. Ahmed Ismail, Eric Fuanani en Peter van Wingerden), sommige groot, maar was in de afwerking niet scherp genoeg. Zo kon het gebeuren dat het in de 18e minuut in plaats van 3-0 opeens 0-1 stond. In de eerste de beste mogelijkheid mochten de aanvallers van de ploeg uit Middelburg doorgaan, omdat de leidsman het vlagsignaal van zijn assistent voor vermeend buitenspel negeerde.

Klundert moest even bijkomen van deze tik, maar herstelde zich keurig en was ook het overige deel van de 1e helft heer en meester. De gelijkmaker leek uit te blijven, tot Peter van Wingerden in de 43e minuut een vrije trap prima binnenkrulde, 1-1.

Het leek de opmaat voor een goed vervolg na de rust. Helaas was niets minder waar, want amper acht minuten gespeeld keek Klundert door twee tegentreffers al tegen een 1-3 achterstand aan.

De thuisploeg probeerde nog wel maar stond in het veld als een bokser die net 8 tellen heeft gekregen. Verder dan een paar speldenprikjes kwam het niet meer, al had de kopbal van Michel de Ruiter (net naast) een minuut of 5 voor tijd een beter lot verdiend. Het zou de aansluitingstreffer hebben betekend.

Bij een uitval een paar minuten voor tijd kreeg FC Dauwendaele nog een strafschop en daarmee werd de eindstand, toch wel uiterst geflatteerd, op 1-4 gebracht.

Deze uitslag betekent meteen dat Klundert volgende week in en tegen Nieuwdorp, de huidge nummer 13, een sleutelduel speelt. Een nederlaag betekent dat Nieuwdorp op 1 punt komt van Klundert. Laat de prima 1e helft een uitgangspunt zijn om op voort te borduren en een goed resultaat neer te zetten.

Klundert 1 - FC Dauwendaele  1-4  (1-1)

Belangrijkste momenten:
'37 gele kaart Ferry Littooy