Klundert toont 2 gezichten in oefenduel tegen F.C. Bergen

13 januari 2016 12:00

De dinsdag na het trainingsweekend stond op het eigen sportpark voor Klundert het oefenduel tegen Zondag 3e Klasser F.C. Bergen op het programma. De wedstrijd eindigde uiteindelijk in 5-2, maar het verschil in de twee helften was opmerkelijk groot, mede getuige de ruststand van 4-0.

Vanwege de vele pijnen en pijntjes na het trainingsweekend, al dan niet van de bootcamp, was de selectie wat afgeslankt voor de thuiswedstrijd tegen F.C. Bergen. Na een ietwat aarzelend begin kwam Klundert helemaal los.

In de 14e minuut resulteerde dit in de openingstreffer. Een kopbal van Niels Punt uit een hoekschop van Wouter van Dongen werd op de lijn nog tegengehouden, maar tegen de rebound van Ahmed Ismail was niemand meer opgewassen, 1-0.

Zo'n 10 minuten later scoorde Klundert uit een messcherpe counter de 2-0 via Youri van Saane, na een voorzet van Wouter van Dongen. In de 31e minuut werd de bal op het middenveld onderschept en zo kon Poger Mukoko (na een mooie pass van Wouter van Dongen) Jeffrey van Wingerden in staat stellen de 3-0 binnen te schieten. Laatstgenoemde kopte in de 42e minuut de 4-0 tegen de touwen na een mooie actie en een voorzet op maat van Ahmed Ismail.

Tussendoor hadden de bezoekers het geluk niet helemaal aan hun zijde. Tot twee keer toe werd de lat geraakt (waarvan 1 keer de bovenkant na een mislukte voorzet) en één keer de paal.

Na de thee werd het weer er niet beter op en naarmate de 2e helft vorderde, volgde het spel van Klundert die zelfde weg. Het was goed dat de voorsprong inmiddels zo groot  was en ook de aanvallers van F.C. Bergen niet zo scherp, anders had het nog wel eens raar kunnen gaan lopen.

In de 68e en 76e minuut werd het uiteindelijk 4-1 en 4-2, waarna Thoma Sivananthan in de slotminuut met een klein hoogtepuntje het slotakkoord had, 5-2.
A.s. zaterdag oefent Klundert tegen 1e Klasser Heerjansdam.

Klundert - F.C. Bergen  5-2 (4-0)

Belangrijkste momenten:
'14 1-0 Ahmed Ismail
'20 2-0 Youri van Saane (Wouter van Dongen)
'31 3-0 Jeffrey van Wingerden (Poger Mukoko)
'42 4-0 Jeffrey van Wingerden (Ahmed Ismail)
'90 5-2 Thoma Sivananthan