Onnodige nederlaag voor Klundert tegen koploper

13 december 2015 8:45

In de laatste wedstrijd voor de winterstop trad Klundert in Axel aan tegen de plaatselijke FC, virtueel de koploper in de 2e Klasse E. Na 90 minuten stonden de mannen van Anton Joore door het 2-1 verlies met lege handen en dat was zeker geen afspiegeling van de verhoudingen op het veld. Sterker nog, als er één ploeg verdiende om te winnen, dan was dat Klundert.

Op het gladde en hobbelige veld van F.C. Axel begonnen beide ploegen behoedzaam aan de wedstrijd. De thuisploeg had alle thuiswedstrijden tot nog toe gewonnen en Klundert had uit nog geen wedstrijd verloren, Dit leken de ingrediënten voor een spannende pot.

Al snel was duidelijk wat de strijdwijze was van Axel. Diepe ballen op de twee beweeglijke spitsen en verder waren de dode spelmomenten erg gevaarlijk. Voetballend was Klundert de betere ploeg en legde enkele fraaie aanvallen op de mat. Na een mooie aanval over de linkerflank kwam Jeffrey van Wingerden een teenlengte te kort op een voorzet van Tito Kiala.

Klundert bleef de bovenliggende ploeg met wat meer dreiging naar voren. Een knal van afstand van Ferry Littooy werd door de Axel doelman tenauwernood uit de kruising getikt.

Beide ploegen leken met 0-0 de rust in te gaan, maar het venijn zat 'm in de staart van het eerste bedrijf. In de 43e minuut werd slecht uitverdedigen in de Klundert defensie rigoreus afgestraft, 1-0. En bij het scheiden van de markt zorgde Ferry Littooy met een vrije trap, die van richting werd veranderd, van een meter of 35 voor de 1-1 gelijkmaker.

Klundert voelde dat er meer in zat. Axel was een enkele keer dreigend voor het Klundertse doel, maar daar bleef het bij. Het leek wachten op de 1-2 van Klundert. Jeffrey van Wingerden kreeg de beste kans hierop, maar zijn inzet was te slap.

Zo stevende het duel af op het negende gelijke spel voor Klundert, maar dat gebeurde helaas niet. In de 79e minuut kregen onze gastheren een vrije trap te nemen en deze kon ongehinderd worden binnengekopt, 2-1.

Klundert perste er nog een slotoffensief uit, maar Axel gaf het niet meer weg. Zo leed Klundert haar eerste nederlaag sinds 19 september, onnodig en ontzettend zuur.

Op 23 januari 2016 wordt de competitie weer hervat met een thuiswedstrijd tegen F.C. Dauwendaele. Tussendoor zijn er nog wat oefenpotjes en natuurlijk het trainingsweekend in Heemskerk. Hopelijk zijn er tegen die tijd weer wat spelers teruggekeerd uit de "blessureboeg".

F.C. Axel 1 - Klundert 1  2-1 (1-1)

Bijzonderheden:
'45 1-1 Ferry Littooy