JO19-1 wint vol overtuiging de beker

3 juni 2019 20:30

JO19-1 sluit het seizoen vol overtuiging af in Dinteloord. De finale van de beker werd met ruime cijfers gewonnen tegen DEVO JO19-1.

Nadat Klundert JO15-1 in de ochtend het goede voorbeeld had gegeven door met penalty's de finale te winnen mochten de mannen van de JO19-1 richting Dinteloord.

Het was de bedoeling om gezamenlijk met de bus naar Dinteloord af te reizen. Helaas kregen we een bericht van de organisatie dat onze bus niet kon komen vanwege technische problemen. Als vervanging van de bus kwamen er 7 taxibusjes ons ophalen. Nadat iedereen was verdeeld in de busjes vertrokken we in een parade richting Dinteloord. Na een kleine vertraging kwamen we nog ruim op tijd aan.

We moesten ons gelijk omkleden omdat een ander team ook bij ons in de kleedkamer zat (speelde op dat moment hun finale). Nadat iedereen was omgekleed was het tijd voor de bespreking. Er werd even kort teruggeblikt op de vorige wedstrijd tegen deze tegenstander. In de competitie werd er uit bij DEVO 3-3 gespeeld. Een fysiek sterke tegenstander met een drijf om er als team het beste van te maken. Ook een team dat graag de lange bal speelt op de snelle buitenspelers en met een goed voetballende middenvelder voor de 2de bal. Opdracht voor Klundert was dan ook simpel: In balbezit uit de duels blijven en bij balbezit tegenstander hoog druk. Maar vooral genieten van een wedstrijd zoals deze.

Vanaf minuut 1 van de wedstrijd was duidelijk welk team het liefste deze wedstrijd wilde winnen. Klundert zette hoog druk en wist voetballend uit de duels te blijven. DEVO kwam geen moment in de wedstrijd. Als Rijk een corner, in de 7de minuut, op het hoofd van Roy legt is Klundert los. Gijs weet daarna een vrije trap knap voor de muur te leggen en Paul schiet de bal de kruising in. Binnen 16 minuten is de stand 3-0 in ons voordeel. De spanning is hierna helemaal uit de wedstrijd. Klundert blijft vooruit gaan en geeft DEVO geen schijn van kans. DEVO krijgt één mogelijkheid via een vrije trap. Maar Marc weet deze vrije trap meer dan prima te verwerken. Als Davy en Ramon ook nog weten te scoren gaan we de rust in met een 6-0 voorsprong.

Wat zeg je dan in de rust tegen je team? Blijf zo doorgaan en die warme kleedkamer uit en naar buiten.

De 2de helft is een vervolg van de 1ste. Klundert is de bovenliggende partij en geeft eigenlijk geen kans weg. Het tempo ligt wel een stuk lager maar dit is ook niet zo vreemd. Met Swen in de ploeg is er weer een speler bij die graag een doelpunt mee wilt prikken in deze finale. Ook Bram en Tycho (beide JO17-1) mogen nog een groot deel van de wedstrijd mee doen. Uiteindelijk eindigt de wedstrijd in 9-0.

De beker werd in ontvangst genomen door Farris en Alem die beide met een ernstige knie blessure aan de zijlijn moesten toekijken.

Een prachtige afsluiting van een bewogen seizoen (hoge verwachtingen, clubscheidsrechters, 2 ernstige blessures en spelers die onze selectie moesten helpen). We mogen uiteindelijk best trots terugkijken met een 4de plek, 3de plek ,de bekerwinst en heel veel spelers die hun debuut hebben gemaakt in het 1ste.

We hebben met z'n alle stappen gemaakt in onze ontwikkeling. Een talentvolle groep waarin iedereen is blijven trainen om beter te worden. Als ik dan ook kijk naar de knappe prestaties van de JO15-1, JO13-1 en andere teams geeft me dat een positief gevoel voor de toekomst van deze club!!

Rest mij nog alle andere vrijwilligers, spelers, ouders van de spelers en Wim te bedanken voor een mooi 1ste seizoen bij deze club.