Klundert JO12-1 weet topper niet te winnen

16 mei 2022 11:45

AvN

Met nog 2 wedstrijden te spelen kregen we bezoek van de nummer 1 in de 2e klasse. Zelf stonden we op plek 2 en in puntenaantal gelijk echter het doelsaldo van de Dordtenaren was een behoorlijk stukje hoger dan dat van ons. Wilden we nog kans maken op de titel moest er dus ‘simpelweg’ gewonnen worden. Vooraf wisten we dat dit erg lastig, maar niet onmogelijk zou zijn. We hadden er goed en hard voor getraind, afspraken gemaakt hoe we dat probeerden te doen en vrijdag lag iedereen op tijd in zijn mandje (denk ik).

Om 8 uur verzamelden we ons in de kleedkamer en werden de laatste tactische puntjes op de i gezet. De gespannen gezichtjes met bij enkele kinderen zenuwkriebels in hun lijf gingen even na kwart over 8 richting het veld.

Doelstelling was vanaf het eerste fluitsingel proberen volle bak er voor te gaan en hard werken tot het eindsignaal. Dat eerste gebeurde in ieder geval helemaal. Na goed voorbereidend werk van Storm kon Koen binnen een paar minuten de tricolores op een 1-0 voorsprong zetten. Toen Storm een paar minuutjes later met een reuzeslalom door de Dordtse defensie glipte en cooltjes de 2-0 achter de doelman werkte verliep alles voorlopig volgens plan.

De Dordtse kinderen waren toen ook wakker geworden en lieten zien waarom zij op de 1e plaats stonden. Al snel maakten ze 2-1 en niet veel later de 2-2. Het spel vloog daarna op en neer maar zowel Levi als de keeper van EBOH speelden een erg goede wedstrijd en hielden lang hun doel leeg. Helaas wist EBOH toch nog doeltreffend te zijn voor de rust en moesten we dus met een 3-2 achterstand de ranja op gaan zoeken.

Na rust werd het alleen maar spannender en spannender. Met name EBOH kreeg mogelijkheden om hun voorsprong te vergroten maar Melvin, Kyano, Jasmijn en aanvoerder Mick gaven alles wat ze konden en hielden alles, voordat het echt gevaarlijk werd, knap tegen. Ook wij hadden via Koen, Julian, Teun, Mats en Storm een aantal mogelijkheden op de 3-3 maar de keeper van EBOH hield werkelijk alles tegen wat op zijn doel werd gevuurd, tot frustratie van onze jongens. In het 3e kwart werd niet gescoord dus moesten we het 4e kwart met wat meer risico gaan spelen.

Helaas viel de 3-3 niet en doordat we wat meer risico moesten nemen en de krachten van de kinderen wat afnam viel een minuut of 10 voor tijd de 2-4. De wedstrijd was beslist, Klundert had de krachten niet meer en EBOH kreeg door deze goal een extra boost. Binnen no-time was het 2-5, 2-6, 2-7 en uiteindelijk zelfs 2-8.

Al met al kunnen we stellen dat het een fantastische pot voetbal was (ondanks de nederlaag welke helaas nog geflatteerd hoog uit viel). Alles zat er in! Spanning, mooie doelpunten, goede faire duels, respect voor mede- & tegenspelers, een prima fluitende scheidsrechter en een enthousiast publiek. Helaas mochten we geen 3 punten bij ons totaal bijschrijven maar verliezen van zo’n goede tegenstander is zeker geen schande, we hebben gedaan wat binnen onze mogelijkheden lag en kunnen met opgeheven hoofd richting de laatste wedstrijd van het seizoen gaan. Volgende week is de seizoen afsluiter thuis tegen Oud Gastel JO12-1. En er is nog wat te winnen voor ons. Bij winst zijn we verzekerd van een mooie en verdiende 2e plek en dat zou al met al een prima resultaat zijn in deze klasse.

Lees meer over:
Klundert JO12-1 Wedstrijd van de Week