Pupillennieuws: JO11-1 wint terecht van Rood-Wit JO11-1!

12 september 2020 18:15

Een terechte overwinning op de jongens uit St Willebrord.

Op 8 februari 2020 speelden we voor de laatste keer een competitiewedstrijd. Eindelijk mochten we vorige week voor het eerst na lange tijd weer de wei in, in Roosendaal namen we na een spannende wedstrijd (5-7 overwinning) de 3 punten mee terug naar de Klundert. Vandaag stond de eerste thuiswedstrijd op het programma voor onze JO11. Rood-Wit uit Sint Willebrord kwam bij ons op bezoek, ook zij hadden hun eerste wedstrijd winnend afgesloten dus dat beloofde een spannende clash te gaan worden.

De eerste 10 minuten waren we nog niet helemaal wakker en Rood-Wit wist hun veldoverwicht om te zetten in een doelpunt. Zo keken we al snel tegen een 0-1 achterstand aan. Toen schrokken onze jongens van de JO11 wakker en gingen we op zoek naar de gelijkmaker. Na een paar ‘net niet’ doelpunten was het uiteindelijk Koen die met een droge knal de 1-1 snoeihard binnen wist te werken. Klundert zocht naar meer en al snel was het de al weken in goede vorm verkerende Milan die met zijn gouwe linker de keeper kansloos liet na goed voorbereidend werk van Nout, de verdiende 2-1 voorsprong was daar. En Klundert wilde meer, Mick ging goed door op links, Tjalfe gaf voor en Lucas vergat te scoren maar Tjalfe was als een echte spits goed doorgelopen en prikte net voor de rust de 3-1 binnen.

De eerste minuten na de ranja lukte het ons helaas niet om door te drukken. Sterker nog, Rood-Wit kwam fel en gretig uit de kleedkamer. Stofzuiger Kyano en onze keeper Levi hadden hun handen vol om al dat Rood Witte geweld tegen te houden. Helaas konden ze uiteindelijk niet voorkomen dat het 3-2 werd. Even later werd het zelfs 3-3 na een zeldzaam voorkomend foutje van Levi. Toen we tijdens de tussenbreak in de 2e helft bij die 3-3 stand de koppen bij elkaar stoken spraken we af dit foutje van Levi samen recht te gaan zetten. En dat gebeurde, in het laatste kwart van de wedstrijd maakte we vrijwel direct de 4-3 door een solo van Storm. Storm was los en maakte even later zelfs de 5-3 op aangeven van Mats die weer begon te strooien met mooie paasjes. Daarna bracht Rood-Wit de spanning nog even terug in de wedstrijd door 5-4 te maken. Maar het slotakkoord was voor Klundert waar Storm zijn 3e goal op aangeven van Tjalfe kon binnentikken. De 6-4 stond op het scorebord en daar kwam geen verandering meer in.

Al met al een zwaarbevochten maar terechte overwinning van onze tricolores, de punten bleven in Klundert en met de volle buit na 2 wedstrijden gaan de jongens ongetwijfeld met veel vertrouwen richting de thuiswedstrijd van volgende week tegen Alliance.