Klundert JO16-1 haalt overtuigend het kampioenschap binnen.

25 april 2022 13:30

AvN

Klundert JO16-1 tegen Unitas’30 JO16-3 was de eerste wedstrijd van de week. Dit was gelijk een mooi affiche. Klundert JO16-1 kon deze wedstrijd kampioen worden en moest spelen tegen het team dat onderaan stond. Op een zonnig sportpark Molenvliet werd, onder toeziend oog van veel toeschouwers, deze wedstrijd afgewerkt. Benieuwd naar de wedstrijd en de reactie van de trainer? Lees dan snel verder.

Zenuwachtig begin.

Klundert begon de wedstrijd in een 4-4-2 opstelling met een ruit op het middenveld. In het begin van wedstrijd maakte Klundert een zenuwachtige indruk. Je kon merken dat er wat op het spel stond deze wedstrijd. Er werd aan de zijlijn aangegeven om rustig te blijven spelen. Klundert wilde graag aanvallen maar Unitas’30 kreeg hierdoor wat kansjes.

Na een rommelig begin wist Klundert toch een doelpunt te maken. Helaas werd deze door de scheidsrechter afgekeurd.

Klundert krijgt zelfvertrouwen door afgekeurde goal.

Het afgekeurde doelpunt gaf Klundert wel een stuk meer zelfvertrouwen. De aanvallen intenties werden omgezet in kansen en een overwicht op het veld.

Het was Jesse die een goeie pas beheerst achter de keeper werkte.

Klundert probeerde de aanval te zoeken maar moest oppassen voor de snelle uitbraken van Unitas’30. Net voor rust verdubbelde Klundert de marge via Joris.

Klundert sterk de kleedkamer uit.

Waar Klundert in de eerste helft wat zenuwachtig uit de kleedkamer kwam, zo anders was dit de 2de helft. Gelijk na rust zorgde Jesse, via een assist van Beau, voor de 3-0. Deze klap kwam Unitas’30 niet meer te boven.

Via Jesse en Joris werd er nog 2 maal gescoord.

Na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Frans kon het feest losbarsten.

We willen graag de trainers bedankt voor het meewerken aan de Wedstrijd van de Week.

Na afloop spraken we de trainer en Jesse van Wijk van Klundert JO16-1:

Ronnie van Wensen

Zoals verwacht heeft Unitas het ons in de eerste helft lastig gemaakt en ging het gelijk op met over en weer kansen. Gelukkig maakte Jesse van Wijk de bevrijdende 1-0 door de bal beheerst langs de keeper te schieten. Daarna bleef het gelijk op gaan maar net voor tijd scoorde Joris Dekkers met ook een beheerst schot de 2-0. In de rust hadden we afgesproken om te proberen snel te scoren en dat is gelukt. Op aangeven van Beau Broersma scoorde Jesse de 3-0 en was de wedstrijd gelopen. Door nog een doelpunt van Jesse en Joris hebben we verdiend met 5-0 gewonnen en zijn we onder het toeziend oog van veel toeschouwers kampioen geworden. Wij zijn natuurlijk ontzettend trots op onze mannen en gaan er een gezellig feest van maken.

Jesse van Wijk

Het begin van de 1e helft speelden we echt heel slecht, maar daarna ging het beter. Vooral het eind van de 1e helft en het begin van de 2e helft was erg sterk. Het einde kakte we met zijn allen in, wat denk ik vooral kwam door de hitte.

20220423_133646.jpg

Lees meer over: