VV Klundert JO19-1 wint oefenwedstrijd van Internos JO19-1.

21 januari 2019 14:00

Nadat vorige week met ruime cijfers werd verloren van het 2de elftal stond vandaag de vriendschappelijke wedstrijd tegen 1ste klasser Internos JO19-1 op het programma. .Tegen het 2de van Klundert werd er de 1ste helft redelijk goed gevoetbald. De 2de helft was het echter het conditionele en fysieke gedeelte waarop het werd afgelegd. Na een intensieve trainingsweek zaak dit weer wat langer vol te houden. Met maar liefst 4 O17 spelers, geen keeper en Ramon die maar 1 helft mee kon doen was dit een mooie uitdaging. Aan het begin van dit seizoen hadden we ook tegen Internos gespeeld, dit werd uiteindelijk 6-6.

Voor de wedstrijd werd aangegeven fel en scherp te beginnen. Toch stonden we na 2 minuten 0-1 achter. Door rommelig uitverdedigen en een onnodige overtreding rond de 16 schoot de speler van Internos de bal snoeihard binnen. Gelukkig pakte Klundert het hierna goed op. Er werd precies volgens de afspraken gespeeld. Er werd op de juiste manier druk gezet en voetballend was het af en toe zeer goed. Klundert was heer en meester alleen ontbrak het aan een doelpunt.

Het was voetballend zeer sterk maar de beslissende pas was elke keer net niet goed. Toch kwam Klundert volledig terecht op gelijke hoogte.  Na goed opletten van Lars kon hij de terugkomende bal zo binnen schieten. Ook na dit doelpunt was Klundert de bovenliggende partij. Er viel in de 1ste helft geen doelpunten meer.

In de rust aangegeven dat we op deze manier moeten doorgaan. Bram, Tycho en Jels (allen JO17-1)mochten invallen in de rust.

Ook na de rust was Klundert de betere partij. De lijn van de eerste helft werd doorgezet. Het was helaas toch Internos wat een doelpunt maakte. Na een makkelijk gegeven vrije trap scoorde Internos. Het doelpunt werd alleen terecht afgekeurd voor buitenspel. Er werd nog steeds goed gevoetbald door Klundert en dit werd ook beloond. Jels kreeg de bal aan de linkerkant had een perfecte voorzet voor ‘grote’ broer Swen in huis, die de bal perfect de kruising in kopte. Niet veel later was Jels weer belangrijk. Hij werd weggestuurd in de diepte en wist met een perfect lobje, over de uitkomende keeper, een doelpunt te maken.  Een volledig terechte 3-1 voorsprong. Toch maakte Klundert het zich weer moeilijk. De scherpte raakte er een beetje af en Internos kwam op 3-2.

In de slotfase was het nog even spannend maar was het mede dankzij gelegenheidskeeper Jeroen te danken dat er niet meer gescoord werd. Een goed resultaat met goed voetbal. Ook mooi om te zien dat de spelers van de O17-1 een prima niveau halen.