Klundert O19-1 wint met ruime cijfers van Roosendaal O19-2

1 oktober 2018 0:45

Marc Lankhuijzen

Na de verloren wedstrijd van vorige week tegen Baronie O19-3 hadden de mannen van de O19-1 wat recht te zetten zaterdag tegen Roosendaal O19-2.

Na een openingsfase met veel kansen voor Klundert lag de bal na 8 minuten in het net door een mooie opening van Rijk van de Reijt vanuit het middenveld naar Alem Kuljuh die de bal bij de 2 e paal voor gaf waardoor Swen van de Reijt de bal eenvoudig de 1-0 binnen kon werken. In de 16 e minuut was het wederom raak voor de O19 door een afvallende bal die door Rijk van de Reijt prachtig werd afgerond in de linkerhoek. Roosendaal kwam er een paar keer goed uit maar een sterk keepende Yorick Jansse zorgde ervoor dat zijn doel schoon hield. Na een halfuur spelen zette Alem Kuljuh zichzelf voor de keeper met een fraaie dribbel waardoor het 3-0 stond. Net voor rust werd de doelpuntenmachine nog even aangezet door Alem Kuljuh 4-0, Roy de Visser 5-0 en Davy Noordijk 6-0.

Na de rust was Klundert weer de bovenliggende partij. Dit zorgde ervoor dat de 7-0 weer
snel op het scorebord stond na een hoge voorzet van Farris Tournier kon Swen van de Reijt eenvoudig binnen koppen. Klundert zakte in en Roosendaal profiteerde daar optimaal van. Na een slecht uitverdedigde corner waarbij 5 man vrij stond, konden de mannen van Roosendaal eenvoudig de eretreffer vieren 7-1. Klundert begon weer beter te voetballen was het in de 57 e minuut raak na een lange ingooi van Lars Leijten op Farris Tournier die de bal geweldig afmaakte met een volley in de kruising 8-1. In de 63 e minuut was het Roy de Visser die op aangeven van Ramon Frijters eenvoudig de 9-1 kon binnentikken.
10-1
11-1
In de laatste 10 minuten vielen maar liefst 5 doelpunten. Farris Tournier zorgde simpel door in de 79 e minuut de 12-1 te scoren op aangeven van Roy de Visser. 3 minuten na de 12-1 zorgde Rijk van de Reijt voor zijn 2 e goal voor de 13-1. Na de aftrap van Roosendaal onderschepte Alem Kuljuh de bal die daarna met een solo de verdediging uitspeelde en alleen voor de keeper een niet te missen kans er toen 14-1 van maakte. Voor Alem Kuljuh de 3 e van de middag al. De 15-1 kwam op de naam van Swen van de Reijt die de laatste wedstrijden uitstekend op dreef is (2 wedstrijden, 5 doelpunten). Na een corner van Ramon Frijters werd de bal binnen gewerkt door een speler van Roosendaal. De eindstand op de zonnige zaterdagmiddag was 16-1.

Klundert O19-1 heeft zich goed herstelt na het verlies bij Baronie O19-3. Klundert O19-1
bezet nu de 5 e plaats na 2 wedstrijden. Met een positief doelsaldo van +14.

Karakteristieken:
’08 1-0 Swen vd Reijt (Alem Kuljuh)
’16 2-0 Rijk vd Reijt (afvallende bal)
’32 3-0 Alem Kuljuh
’36 4-0 Alem Kuljuh (Rijk vd Reijt)
’39 5-0 Roy de Visser (Swen vd Reijt)
’42 6-0 Davy Noordijk (Swen vd Reijt)
’47 7-0 Swen vd Reijt (Farris Tournier)
’50 7-1 doelpunt Roosendaal
’57 8-1 Farris Tournier (Lars Leijten)
’60 gele kaart Rijk vd Reijt
’63 9-1 Roy de Visser (Ramon Frijters)