Voorbeschouwing Wedstrijd van de Week Zaterdag 30-04-2022

28 april 2022 12:30

AvN

In de rubriek Wedstrijd van de Week zetten we elke week een andere wedstrijd in de spotlights. Alle teams komen in deze rubriek naar voren (jeugd en senioren). We blikken vooruit op de wedstrijd en bespreken deze uitgebreid na middels een wedstrijdverslag. De Wedstrijd van de Week is vaak live te volgen via onze website (middels een live blog). Hou onze website, Facebook en Instagram in de gaten om erachter te komen welke wedstrijd de Wedstrijd van de Week wordt. Uit de wedstrijden van deze week wordt de speler van de week gekozen. Kijk ook vooral bij het Team van de Week om erachter komen welke spelers in vorm zijn. Deze week volgen we de wedstrijd tussen Klundert 1 en Tholense Boys 1.

Na het succes van vorige week pakken we door met deze rubriek. Deze week pakken we een wedstrijd van het vlaggenschip van Klundert. Bij winst van deze wedstrijd kan Klundert 1 goede zaken doen op de ranglijst. Ook voor de 3de periode kan winst interessant zijn. We blikken vooruit op deze wedstrijd.

We spraken de hoofdtrainer en Jeffrey over de wedstrijd

Marco van Dijnsen:

Met nog 6 wedstrijden te spelen is het zaak voor Klundert om snel afstand te nemen van de staartploegen. Hoewel de laatste 4 wedstrijden – 3x een overwinning en 1 onterechte nederlaag tegen koploper WHS opleverden bracht het ons geen stap verder. Oftewel , de ploegen onder vv Klundert wonnen bijna ook allemaal. Des te beter dus deze punten achteraf, maar iedereen had gehoopt hierdoor veilig te staan.  Nou is de huidige 9e stek ook maar weer 3 punten verwijderd van plaats 5, maar er is een brede middenmoot.
Zaterdag wacht daarom een uiterst belangrijke wedstrijd met Tholense Boys dat 10e staat op 1 punt van Klundert. De formatie van Arie van der Zouwen heeft echter 1 wedstrijd minder gespeeld. In de uitwedstrijd eerder dit seizoen speelde Klundert de beste 45 minuten van het seizoen zo ongeveer. Klundert creëerde 4 a 5 open kansen om in die helft de score te openen. Dat lukte niet en kreeg men het deksel op de neus, na rust.  Een teleurstellende 3-0 op het scorebord bracht toen enig chagrijn met zich mee na afloop.
Klundert tankte vertrouwen door na een goede wedstrijd met 1-3 van het veld te stappen bij NOAD ’67.  Weliswaar de rode lantaarn , maar ook een club in het nauw kan rare sprongen maken.  Een opvallende rol daar voor Bas Ketting die zijn 1e basisplaats in het 1e elftal kreeg.  De 18 jarige aanvaller scoorde en was tevens betrokken bij de 2 andere goals. Een uitstekend debuut van Bas en dat deed iedereen goed. Op de geblesseerde Loic Luzolo na is de selectie fit en zal er zaterdag wederom met de juiste ingesteldheid gestreden moeten worden voor de punten op eigen terrein.

Jeffrey van Wingerden:

Terugblik vorige wedstrijd:
We kwamen snel op voorsprong maar echter werd deze afgevlagd voor buitenspel. In de tegenaanval kwamen we op 1-0 achterstand. Na deze tegenslag hebben we als team veerkracht getoond en de achterstand omgedraaid naar een 1-3 voorsprong. Na de rust zijn we niet meer in gevaar gekomen. Echter hadden we de wedstrijd sneller moeten beslissen door een extra goal te scoren. Verder mooie teamprestatie en een terechte overwinning.

Tholense Boys thuis vooruitblik:
Uit bij Tholen hebben we misschien wel onze beste 60 minuten van de competitie gespeeld. Na de 1-0 achterstand die uit de lucht kwam vallen viel het als een kaartenhuis in elkaar, waardoor we met een 3-0 nederlaag huiswaarts keerden. We kregen van Tholen de complimenten echter de punten bleven daar. Zaterdag aan ons de taak de 3 punten hier in Klundert te houden. Als we met de zelfde instelling, inzet, gedrevenheid en passie spelen van de afgelopen weken zie ik het rooskleurig in. We weten waar het gevaar van Tholen ligt aan ons de taak dat gevaar te weren en van onze eigen krachten uit te gaan. Ik verwacht een open wedstrijd waarin beide ploegen voor de 3 punten willen strijden om eventuele nacompetitie te ontlopen. Alles staat onderin dicht bij elkaar waardoor het tot de laatste wedstrijd spannend kan blijven.

Allen tot zaterdag!

Statistieken

Hieronder volgen een aantal statistieken van beide teams in deze competitie

Klundert 1

In dit seizoen heeft Klundert 20 competitiewedstrijden gespeeld. Klundert won 7 wedstrijden, speelde er 4 gelijk en verloor 9 van deze wedstrijden. Door deze resultaten is Klundert terug te vinden op de 9de plaats. In deze 20 wedstrijden scoorde 29 keer en kregen ze er 37 tegen. Klundert heeft een doelsaldo van -8.  Klundert won 5 van de 7 wedstrijden op het eigen Sportpark en slechts 2 in de uitwedstrijden. Als we kijken naar de gescoorde doelpunten, worden de meeste doelpunten gemaakt op Sportpark Molenvliet. 17 van de 29 gescoorde doelpunten werden gemaakt in een thuisduel. De cijfers laten zien dat Klundert graag op het eigen sportpark speelt. Met een gemiddelde van 1,55 doelpunten per thuiswedstrijd is de kans aannemelijk dat Klundert thuis weet te scoren.

Tholense Boys 1

Ook Tholense Boys maakt een wisselvallig seizoen mee. Ze staan op een 10de plaats met 24 punten. Tholense Boys heeft 1 wedstrijd minder gespeeld dan Klundert. Als Tholense Boys weet te winnen tegen Klundert gaan ze direct over Klundert heen. Tholense Boys scoorde 32x in de competitie en kreeg er 30 tegen. Ze wisten 7x als winnaar uit de strijd te komen, speelde er 3 gelijk en verloor 9 wedstrijden.

De uitwedstrijd werd met 3-0 gewonnen door Tholense Boys.

Zien we jullie zaterdag ook op het Sportpark om ons vlaggenschip aan te moedigen? Tot dan.

30-04-2022_-_Gemaakt_met_PosterMyWall.jpg

Lees meer over: