West-Brabantse derby eindigt onbeslist

30 april 2017 9:45

De enige (West-)Brabantse derby in de 2e Klasse E tussen Klundert en Prinsenland is na een spectaculaire 2e helft in een 1-1 gelijkspel geƫindigd. Hoewel met name Prinsenland niets met deze uitslag opschoot, was een gelijkspel wel de juiste afspiegeling van de krachtsverhoudingen binnen de lijnen. Maar het had evengoed 3-3 of 4-4 kunnen zijn gezien de kansenregen in de 2e helft.

In de 1e helft was het betere van het spel van onze gasten uit Dinteloord, maar waren de beste kansen voor Klundert. Al binnen 2 minuten had Jeffrey van Wingerden de thuisploeg op voorsprong kunnen koppen. Prinsenland werd steeds dreigender maar miste de precisie voor het doel.

Kort voor rust had Eric Fuanani pech dat zijn kopbal op de paal belandde en bij een scrimmage voor het Prinsenland doel wilde de bal maar niet over die doellijn heen.

Na de rust werd het vuurtje langs alle kanten behoorlijk opgestookt en ontspon zich een spectaculair treffen. Halverwege de 2e helft was er weer een scrimmage voor het Prinsenland doel en wederom ging de bal niet over de doellijn, als ware er sprake van tegenwaartse G-krachten.

In de 70e minuut kwam Prinsenland op 0-1 toen een hoekschop met variatie uiteindelijk in het doel verdween. Vanaf dat moment lag het aan alle kanten open. In de 76e minuut kwam Klundert op gelijke hoogte toen een insnijdende voorzet van Youri van Laarhoven bij Ahmed Ismail terechtkwam, die geen fout maakte.

In dat laatste kwartier kregen beide ploegen volop kansen op de winnende treffer, maar met name doelman Leon Leijten hield zijn doel verder schoon en zo pakte Klundert een heel belangrijk punt.

Door dit gelijke spel is Klundert verzekerd van minimaal nog een jaar 2e Klasse. Het heeft zelfs nog een kans om zich te plaatsen voor nacompetitie voor promotie, maar of dat op dit moment realistisch te noemen is... Volgende week de laatste uitwedstrijd, namelijk in en tegen Oostkapelle. Dit moet dan wel zonder drie geschorste spelers.

Klundert 1 - Prinsenland 1  1-1 (0-0)

'16 gele kaart Eric Fuanani (volgende wedstrijd geschorst)
'36 gele kaart Christian Fuanani (volgende wedstrijd geschorst)
'45 gele kaart Ferry Littooy (volgende wedstrijd geschorst)