Wisselvalligheid troef bij Klundert

9 april 2017 9:30

De Zaterdag 2e Klasse E is zo onvoorspelbaar als het weer. Klundert is daarvan het voorbeeld bij uitstek. Verliezen bij Zaamslag en Dauwendaele, om vervolgens te winnen van Axel en de aanstaande kampioen Bruse Boys. Afgelopen zaterdag moest Klundert echter de punten weer achterlaten bij een andere laagvlieger. Terneuzense Boys bleek ditmaal te sterk en won met 1-0.

De voorbereiding op de uitwedstrijd bij Terneuzense Boys was goed en leek perspectief te bieden voor een goed resultaat. Klundert kwam aardig uit de startblokken, maar liet de bal te traag rondgaan om de thuisploeg te verontrusten. De eerste kans was zelfs voor Terneuzense Boys, toen na ruim 5 minuten de bal op de buitenkant van de paal belandde. Slechts één kans van Klundert stond daar tegenover, namelijk vanPoger Mukoko.

In de 15e minuut werd Klundert verrast door een snelle aanval en kwam de thuisploeg op 1-0 en had binnen het half uur op 2-0 moeten staan, maar doelman Leon Leijten bracht redding. Klundert kon in het verdere deel van de 1e helft geen vuist meer maken.

Kort voor rust moest Poger Mukoko met een zeer ernstige schouderblessure het veld verlaten en meteen naar het ziekenhuis. Ook voor hem zit het seizoen er helaas op.

De 2e helft begon Klundert fel en na een paar minuutjes had Bas Schuurmans enorme pech toen zijn schot van een meter of 20 buiten bereik van de doelman op de paal kwam. Een kleine 10 minuten later kreeg Laszlo Boomaars de beste mogelijkheid op de gelijkmaker, maar hij knalde van dichtbij de bal over het doel.

Daarna luwde de Klundertse storm en lag het spel regelmatig stil na overtredingen en botsingen. In ieder geval deed Terneuzense Boys er alles aan om het spel te ontregelen. Het laatste half uur alleen al duurde bijna 3 kwartier.

Klundert kreeg feitelijk geen kansen meer en de thuisploeg speelde de wedstrijd professioneel uit. In de 84e minuut kwam Terneuzense Boys zelfs bijna op 2-0, maar Bas Schuurmans bracht op miraculeuze wijze redding. Net voor de doellijn en via de onderkant van de lat bleeft de bal uit het Klundertse doel. Zo verloor Klundert andermaal op Zeeuwse bodem.

Voor de winterstop pakte Klundert heel veel punten en dat was vooral een teamprestatie te noemen. Zodra de mannen van Klundert het eigen belang boven het teambelang plaatsen en daarnaast verzuimen om zichzelf een spiegel voor te houden, wordt het los zand en kan Klundert van iedereen verliezen.

Klundert heeft 2 weken om zich te herpakken voor de uitwedstrijd tegen SSV'65. Zoals boven valt te lezen is dat weer met een, langdurig uitgeschakelde, speler minder. Daarnaast zijn de gebroeders Fuanani geschorst.
Op Paaszaterdag mag Klundert kijken hoe de concurrentie het doet en heeft het een zeer theoretische kans om zonder zelf te spelen de 2e periode te winnen. Hierover later meer op onze website.

Terneuzense Boys 1 - Klundert 1  1-0 (1-0)

Belangrijke momenten:
'59 gele kaart Christian Fuanani (volgende wedstrijd geschorst)
'76 gele kaart Eric Fuanani (volgende wedstrijd geschorst)