Koploper Bruse Boys onderuit in Klundert

2 april 2017 9:45

Koploper Bruse Boys heeft op weg naar het bijna zekere kampioenschap misschien wel dure punten laten liggen in Klundert. De formatie van Martijn van Galen trok met een 2-1 overwinning aan het langste eind. De voorsprong van Bru is nog steeds ruim, maar het kan zich met een verschil van 5 punten op de naaste belagers Serooskerke en Klundert, niet al te veel misstappen meer veroorloven.

In het eerste half uur van deze wedstrijd liet Bruse Boys er geen misverstand over bestaan wie de koploper is in de 2e Klasse E. De ploeg uit Bruinisse dicteerde volledig en liet vlot het balletje rondgaan. In die fase had het wellicht ook op voorsprong moeten komen. Een regelrechte scrimmage bleef uit het doel, alsmede een bal via de onderkant van de lat en Christian Fuanani kon ternauwernood redding brengen waarbij hij de bal net langs de, voor Klundert, goede kant van de paal gleed.

In dat half uur had de doelman van Bruse Boys veelal werkloos toegekeken en was Klundert alleen nog maar gevaarlijk geweest met een poging van afstand (Grace Kitenge). Echter, voetbal is een onvoorspelbaar spelletje. In de 33e minuut bereikte Ahmed Ismail met een kort tikje Loic Luzolo, die vanaf de punt van de 16 de bal snoeihard in de uiterste hoek tegen de touwen joeg, 1-0.

Door deze treffer kwam er wat meer evenwicht in de wedstrijd, maar voor rust werd er niet meer gescoord.

Na de thee kwam Bruse Boys weer vol energie uit de startblokken en had (wederom) het meeste balbezit. Heel veel deden de paars-witten niet met dit balbezit en Klundert leek ook geen vuist te kunnen maken in aanvallend opzicht.

Bij een prima aanval in de 61e minuut kwam de bal na een handig passje van Ahmed Ismail bij Grace Kitenge terecht. Oog in oog met de doelman koos hij voor een balletje breed, waarna Loic Luzolo voor 2-0 zorgde.

Heel lang kon Klundert niet genieten van deze marge, want met een kopbal uit een hoekschop kwam Bruse Boys in de 64e minuut terug tot 2-1. Het offensief van de koploper leverde niet meer op dan een kopbal die naast ging, nog een scrimmage die naast het doel verdween en een vrije trap op de vuisten bij Leon Leijten.

Klundert lijkt zich door deze overwinning veilig te hebben gespeeld en zal van wedstrijd tot wedstrijd moeten bekijken of er nog toetje in zit dit seizoen.

Klundert 1 - Bruse Boys 1  2-1 (1-0)

Belangrijke momenten:
'33 1-0 Loic Luzolo (Ahmed Ismail)
'41 gele kaart Ferry Littooy (volgende wedstrijd geschorst)
'45 gele kaart Peter van Wingerden
'61 2-0 Loic Luzolo (Grace Kitenge)
'90+5 gele kaart Grace Kitenge