Eindelijk winst voor Klundert op Zeeuwse bodem

26 maart 2017 8:45

Na twee maanden zonder overwinning, wist Klundert eindelijk weer eens de volle buit binnen te halen. Het was de eerste keer dit seizoen dat dit op Zeeuwse bodem lukte. Overigens was het wel meteen een klinkende overwinning. F.C. Axel werd maar liefst met 1-4 verslagen, waardoor Klundert inmiddels hetzelfde puntenaantal heeft bereikt als aan het einde van vorig seizoen.

Direct na de aftrap ging Klundert tot twee keer toe in de fout, maar beide keren liep het met een sisser af. Klundert nam voorzichtig het heft wat in handen en dat leverde in die zelfde beginfase een grote mogelijkheid op voor Eric Fuanani. Een minuut later moest doelman Leon Leijten ternauwernood redding brengen bij een schuiver.

Daarna kabbelde de 2e helft een beetje voort. De wedstrijd was aardig in evenwicht. Klundert speelde zeker niet slecht, maar het was vooral een beetje plichtmatig. Tegen het einde van de 1e helft werd Klundert wat slordiger en moest daarvoor in de 39e minuut de tol betalen, 1-0.

In de eerste fase na rust stelde Klundert in een fase van een kleine 10 minuten orde op zaken. Van 1-0 veranderde de stand in 1-3, een klap die de thuisploeg niet meer te boven kwam. Eerst werd Christian Fuanani onreglementair gevloerd binnen de beruchte lijnen en de gegeven strafschop werd door Peter van Wingerden onberispelijk binnengechoten (48e min.).

In de 51e minuut werd het 1-2 na een vlotlopende aanval. Eric Fuanani zette Grace Kitenge alleen voor de keeper, die niet zelfzuchtig was en de goed meegelopen Loic Luzolo de bal kon binnenschieten. in de 55e minuut werd het zelfs 1-3. Na goed afjagen van de tegenstander kwam de bal na een handig hakje van Loic Luzolo bij Eric Fuanani terecht. Zijn inzet verdween in het uiterste hoekje achter de keeper.

Vanaf dat moment was Klundert heer en meester. De thuisploeg kon geen vuist meer maken. Het enige wat Klundert zich mocht aanrekenen, was dat het verzuimde de score verder uit te bouwen. Uiteindelijk werd de eindstand in de 85e minuut bepaald op 1-4, toen een lange bal van peter van Wingerden de vrijstaand Ahmed Ismail bereikte, die geen fout maakte.

We vinden Klundert op dit moment terug op de 3e plaats, maar de verschillen in deze 2e Klasse blijven klein. Alleen voor de Dauwendaele begint het er onderin slecht uit te zien en verder ziet de voorsprong van koploper Bruse Boys er wel heel rooskleurig uit. Laat die laatstgenoemde ploeg nou net volgende week zaterdag 1 april op bezoek komen in Klundert. En dat is geen grap...

F.C. Axel 1 - Klundert 1  1-4 (1-0)

Belangrijke momenten:
'44 gele kaart Eric Fuanani (volgende wedstrijd geschorst)
'48 1-1 Peter van Wingerden (pen.)
'49 gele kaart Grace Kitenge
'51 1-2 Loic Luzolo (Grace Kitenge)
'55 1-3 Eric Fuananie (Loic Luzolo)
'85 1-4 Ahmed Ismail (Peter van Wingerden)