Klundert is volledig de weg kwijt

12 maart 2017 8:45

Bij het ingaan van de winterstop stond Klundert er, na vier overwinningen op rij, geweldig voor en mocht het voorzichtig denken aan leuke dingen aan het eind van de competitie. Na de 5-0 oorwassing uit bij DGGC en slechts 4 punten uit vijf gespeelde wedstrijden in dit nieuwe kalenderjaar, ziet de wereld er opeens een stuk anders uit en moet Klundert weer met een schuin oog naar beneden kijken.

Als verslaggever van de club zijn er leukere periodes om de verslagen van de club te schrijven, maar ook van verliespartijen moet verslag gedaan worden.
En zo geschiedde...

Op een zeer hobbelig, eigenlijk een abonimaal slecht, veld was combinatievoetbal niet mogelijk. De thuisploeg ging daar deze middag veel beter en veel slimmer mee om. Al na ruim 7 minuten keek Klundert tegen een 1-0 achterstand aan.

In het overige deel van de 1e helft stelde Klundert daar veel te weinig tegenover. Het verscheen wel een aantal malen in het vijandig doelgebied, maar de doelman van DBGC werd eigenlijk nimmer in verlegenheid gebracht. De aanvallen van de ploeg uit Oude-Tonge daarentegen waren allemaal gevaarlijk en DBGC scoorde voor rust nog drie keer (zo nu en dan geholpen door de gasten uit Klundert), waarvan er eentje na overleg met de assistent werd geannuleerd. Zo keek Klundert met rust al tegen een onoverbrugbare 3-0 achterstand aan.

Na rust leek Klundert de bakens te verzetten en werd sneller de lange bal gezocht. Klundert kreeg een paar kansjes, maar het veldoverwicht kon niet worden verzilverd.
Wederom slordig balverlies op het middenveld was de aanleiding van de 4-0 in de 65e minuut.

Youri van Laarhoven trof nog een keer de binnenkant van de paal, maar Klundert kwam niet meer tot een eretreffer. Het slotakkoord was voor DBGC dat in de 89e minuut ook nog eens op 5-0 komt. Er was gelukkig ook nog iets positiefs te benoemen, namelijk het debuut van jeugdspeler Thomas Zeeman.

Voor Klundert zit er niets anders op dan de ruggen te rechten en zich klaar te stomen voor de thuiswedstrijd tegen De Meeuwen.

DBGC 1 - Klundert 1  5-0 (3-0)

Belangrijke momenten:
'  8 1-0