Klundert en Nieuwdorp komen niet tot scoren

5 maart 2017 9:00

Voor de derde maal op rij wist Klundert niet te winnen. Na twee nederlagen (uit bij Zaamslag en Dauwendaele), bleef het thuis tegen Nieuwdorp op 0-0 steken. Koploper Bruse Boys loopt steeds verder weg, maar gek genoeg zijn de kansen op de 2e periodetitel nog steeds aanwezig. Het uitgespeelde Klundert is daarin wel afhankelijk van andere uitslagen.

De wedstrijd kwam wat lastig op gang. Op de laatste 10 minuten voor de rust na, had de thuisploeg een licht overwicht. Er waren nauwelijks kansen te noteren, op een kopbal na van Jeffrey van Wingerden net langs de verkeerde kant van de paal. Verder was Klundert slordig met de door Nieuwdorp geboden ruimte.

Na de theepauze leek Nieuwdorp wat beter uit de startblokken te komen. Een harde inzet van een Nieuwdorp-aanvaller werd via de hand van doelman Leon Leijten en de lat tot hoekschop gepromoveerd.

Klundert leek zich te beseffen dat het nog wat meer energie in de wedstrijd moest stoppen. Deze strijd speelde zich vooral op het middenveld af. Toch kwamen er ook kansen, waarvan de grootste voor Grace Kitenge was. Na een kopbal van Jeffrey van Wingerden kreeg de Nieuwdorp goalie de bal niet klem, maar de inzet van Grace Kitenge verdween naast het haast verlaten doel.

Vlak voor het sluiten van de markt werd een kopbal van Jeffrey van Wingerden door die zelfde doelman uit de bovenhoek geranseld. We moeten daarbij niet vergeten te vermelden dat Klundert doelman Leon Leijten een paar minuten daarvoor op katachtige wijze een kopbal van Nieuwdorp onschadelijk maakte.

Zo eindigde de wedstrijd zoals deze begon, namelijk met 0-0. Toch liep Klundert flinke averij op, want de gele kaarten aan Klundert-zijde hebben alle drie gevolgen voor de wedstrijd van volgende week, uit naar DBGC, tegen wie Klundert haar enige thuisnederlaag leed tot nu toe.

Klundert 1 - Nieuwdorp 1  0-0 (0-0)

Belangrijke momenten:
'16 gele kaart Jeffrey van Wingerden