Klundert levert wanprestatie tegen hekkensluiter

19 februari 2017 9:30

Klundert heeft in met name de strijd om de 2e periodetitel uit tegen Dauwendaele kostbare punten verspeeld. Twee weken geleden verloor Klundert bij laagvlieger Zaamslag met 2-1 en nu verloor het uit bij de nummer laatst met 1-0. En als Klundert zo blijft spelen moet het eerder naar onder, dan naar boven kijken.

In de eerste paar minuten was het de thuisploeg dat meteen twee grote kansen kreeg. Klundert had dus gewaarschuwd moeten zijn. Maar de Klundertse motor oogde stroef en de echte bezieling ontbrak.

Zonder goed te spelen kreeg Klundert in de 1e helft toch enkele goede mogelijkheden om op voorsprong te komen. Ahmed Ismail kreeg een goede kans, maar had te veel tijd nodig en zijn uiteindelijke inzet prikte hij net naast de verkeerde kant van de paal. Poger Mukoko schoot oog in oog met de doelman recht tegen hem aan en Peter van Wingerden joeg bij een hoekschop de bal hard over het Middelburgse doel.

In de rust werden de koppen bij elkaar gestoken en leek iedereen het besef te hebben dat het de 2e helft anders moest. Niets was minder waar, want Klundert creeerde heel weinig.

Na ruim  een kwartier kreeg Klundert wederom een waarschuwing toen de bal op de paal belandde. Klundert deed niets met deze waarschuwing, want in de 70e minuut was het wel raak en kwam Dauwendaele niet eens onverdiend op 1-0.

Jeroen Veger en Christian Fuanani kregen nog aardige mogelijkheden, maar zoals gezegd de spirit, de echte wil om te winnen, ontbrak en dat betekende de vierde nederlaag voor Klundert.

Volgende week zal Klundert tijdens het feestgedruis de wonden moeten likken en een week later staat de inhaalwedstrijd thuis tegen Nieuwdorp op het programma.

Dauwendaele 1 - Klundert 1  1-0 (0-0)

Belangrijke momenten:
'70 1-0