Zure nederlaag Klundert bij Zaamslag

5 februari 2017 9:30

Na vijf overwinningen op rij weet Klundert weer wat verliezen is. In en tegen Zaamslag werd er onverdiend met 2-1 verloren, maar in Zaamslag maalde niemand daarover. In de stand zag Klundert Bruse Boys weer over zich heen komen, terwijl het in de 2e periode het ook niet meer volledig in eigen hand heeft.

Ook deze week was het voor trainer Martijn van Galen weer enigszins puzzelen, want de lijst met afwezigen lijkt met de week groter te worden. Zonder tweede doelman Sander van Dolder mee te rekenen, telde de verder 22-koppige selectie nog eens een elftal afwezigen. Niels Punt is al ruim 9 maanden herstellende van een beenbreuk, Stefan de Ruiter lijkt met zijn afgescheurde kruisband in zijn knie (enkele weken geleden geopereerd)  dezelfde weg te bewandelen. Daarnaast nog 9 afwezigen vanwege blessures (Jos Knook, Ben de Visser, Poger Mukoko, Michel de Ruiter, Jeroen Veger, Joey Verspoor) en schorsingen (Jeffrey van Wingerden, Christian Fuanani, Eric Fuanani).

De 1e helft speelde Klundert misschien wel haar beste 45 minuten van deze competitie, maar moest lijdzaam toezien dat de bal er niet in wilde. Tot drie keer toe werd het houtwerk geraakt (Loic Luzolo lat en paal en Grace Kitenge paal). Ook de doelman redde enkele keren goed en anders ging de bal wel net naast of over.

Het werd nog zuurder voor Klundert toen Zaamslag helemaal uit het niets op 1-0 kwam. Het doelpunt had nooit goedgekeurd mogen worden, aangezien de scorende speler ruimschoots buitenspel stond. De scheidsrechter gaf als argument, ondanks dat er nog niet was afgetrapt, dat hij het inderdaad wel eens verkeerd gezien zou kunnen hebben, maar dat hij zijn beslissing al had genomen. Klundert ging de kleedkamer in als een bokser met 8 tellen.

Het eerste deel van het tweede bedrijf liep Klundert nog steeds aangeslagen op het veld. Het niveau van de 1e helft werd niet meer benaderd en Zaamslag was minimaal gelijkwaardig in die fase. De thuisploeg kreeg evenwel niet veel kansen, Klundert alleen uit vrije trappen wat mogelijheden.

Toen Klundert va banque ging spelen, kreeg Zaamslag een enorme kans op 2-0, maar doelman Leon Leijten bracht redding. In de 87e minuut viel de verdiende gelijkmaker toen Grace Kitenge raak kopte uit een vrije trap van Ferry Littooy.

In de 2e minuut van de extra speeltijd gaf Klundert het balbezit heel simpel weg en de snel genomen ingooi bracht de bal via een steekbal bij de spits van Zaamslag die koelbloedig afrondde. 2-1.

Zaamslag 1 - Klundert 1  2-1 (1-0)

Belangrijke momenten:
'68 gele kaart Loic Luzolo
'87 1-1 Grace Kitenge (Ferry Littooy)