Klundert uit de beker geknikkerd door Hoofdklasser Dosko

20 november 2016 9:15

Een helft lang mocht Klundert denken aan de mogelijkheden van een stunt in de bekerwedstrijd uit tegen Dosko. Tot twee keer toe kwamen de Klundertenaren in de 1e helft op voorsprong (0-1 en 1-2), maar zagen Dosko nog net voor rust langszij komen. Na deze 3-2 ruststand, liep de ploeg uit Bergen op Zoom na de theepauze wel heel gemakkelijk uit en was de eindstand uiteindelijk, overigens zeer geflatteerd, 8-2.

Na een aftastend begin van beide kanten, was het Klundert dat in de 18e minuut door een kopbal in het eigen doel op 0-1 kwam.  In de 22e minuut stond het na een scrimmage alweer gelijk. Een ferme kopbal van Grace Kitenge na een voorzet van Ahmed Ismail leverde in de 26e minuut de 1-2 op.

Maar weer kon Klundert niet lang genieten van de voorsprong, want twee minuten later was het na een halve omhaal alweer gelijk. Net toen met aan Klundert-zijde dacht voor gevaar te gaan stichten, kwam Dosko na een snel uitgevoerde counter nog voor de rust op 3-2.

Na de pauze was Dosko opnieuw de bovenliggende partij, maar invaller doelman Eli Kabongo hield het eerste kwartier zijn doel nog schoon. In het laatste half uur moest Klundert nog vijf doelpunten slikken en werd het uiteindelijk 8-2.

Volgende week wordt de competitie hervat met een echte avondwedstrijd in een echte Brabantse derby voor de wedstrijd Prinsenland-Klundert. Aanvang van de wedstrijd is 19.00 uur.

Dosko 1 – Klundert 1  8-2 (3-2)

’18 0-1 eigen doelpunt
’26 1-2 Grace Kitenge (Ahmed Ismail)