Volle buit Klundert na Houdini ontsnapping

13 november 2016 8:30

Toen Klundert in de thuiswedstrijd tegen SSV'65 een kleine 14 minuten voor tijd met 1-3 achterkwam, was er niemand die nog een cent gaf voor de kansen van Klundert. Echter, in het resterende deel van de tijd wist Klundert met een Houdini-achtige ontsnapping het tij te keren en stapte het toch nog met een 4-3 overwinning van het veld.

In de afgelopen week was er heel goed getraind, de warming up zag er goed uit en de eerste minuten van de wedstrijd waren veelbelovend, maar toen SSV’65 uit het niets in de 9e minuut op 0-1 kwam, bakte Klundert er tot de rust opeens niets meer van.

Dat onze gasten uit Goes in die fase de bovenliggende partij waren, had vooral met het zeer slordige spel van Klundert te maken. Gelukkig creëerde SSV’65 nauwelijks kansen, want het had Klundert veel meer pijn kunnen doen in de 1e helft. Daarom was de 0-1 ruststand nog een goede uitgangspositie voor het tweede bedrijf.

Na de rust kwam Klundert als bijna herboren uit de kleedkamer en drong het SSV’65 ver terug. De gelijkmaker kon dan ook niet uitblijven en in de 61e minuut kopte Poger Mukoko uit een voorzet van zwager Ferry Littooy de 1-1 buiten bereik van de doelman in het hoekje.

De thuisploeg voelde dat er meer in zat en draaide de teugels nog iets verder aan. Het was evenwel SSV’65 dat de wedstrijd in een fase van drie minuten volledig in handen leek te nemen. Eerst werd het na een aantal klutsballen in de 75e minuut 1-2 en een paar minuten later counterden onze gasten naar een 1-3 voorsprong.

Zoals gezegd, was er toen niemand meer die nog enige kans gaf voor Klundert, maar doordat de aansluitingstreffer (2-3) al in de 79e minuut door Jeffrey van Wingerden, uit opnieuw een voorzet van Ferry Littooy, keihard tegen de touwen werd gekopt, kwam er weer wat geloof in de koppies.

Klundert nam alle risico’s van dien en in de 84e minuut viel dan ook de op dat moment verdiende gelijkmaker. Ferry Littooy bracht met zijn 3e assist van de middag Eric Fuanani in stelling en deze zorgde voor 3-3. Het was bewonderenswaardig dat Klundert nog geen gas terug nam en vol voor de overwinning ging.

In de 88e minuut werd het beloond voor die instelling en kreeg de koud in het veld staande Youri van Laarhoven de bal na een verre trap van achteruit precies in zijn voeten voor zijn eerste balcontact en bij zijn tweede balcontact rondde hijkoelbloedig af, 4-3!

Drie zeer belangrijke punten in deze wispelturige competitie, waarin de nummer 11 (DBGC met 13 punten) slechts 3 punten achterstaat op de nummer 3 (Serooskerke met 16 punten). Klundert bevindt zich op dit moment op de 4e plaats met 16 punten. De verschillen zijn echter minimaal als Klundert over 2 weken naar Prinsenland (8e met 14 punten) toe moet, voor de enige Brabantse derby in deze klasse.
Volgende week wacht in Bergen op Zoom de bekerwedstrijd tegen zondag Hoofdklasser Dosko.

Klundert 1 – SSV’65 1  4-3 (0-1)

‘  9 0-1
’61 1-1 Poger Mukoko (Ferry Littooy)
’79 2-3 Jeffrey van Wingerden (Ferry Littooy)