Klundert loopt in de messen van de counter

6 november 2016 8:30

Op deze frisse en ietwat natte zaterdagmiddag is Klundert in de thuiswedstrijd tegen DBGC tegen haar eerste thuisnederlaag opgelopen. Op basis van het veldoverwicht had de thuisploeg zeker een punt verdiend, maar de messcherpe counters van onze gasten uit Oude-Tonge waren levensgevaarlijk. De voor de neutrale kijker spectaculaire wedstrijd eindigde uiteindelijk in 1-2.

Het was al heel snel duidelijk wat de intenties waren van DBGC, namelijk met een lange ballen de snelle spits zoeken. Hoewel het middenveld van onze gasten bekend staat om hun voetbalkwaliteiten, werd dat deel van speelveld steevast overgeslagen.

Klundert had het overwicht en een handvol goede kansen om te scoren, waarbij Stefan de Ruiter met een kopbal op de paal nog het dichtst bij een treffer was. Daarentegen stond de snelle spits van DBGC driemaal alleen voor doelman Leon Leijten, die even zoveel keer redding bracht.

Toen de spits uit Oude-Tonge in de 43e minuut voor de vierde maal de Klundert defensie zijn hielen liet zien, gaf hij de bal op een vrijstaande medespeler die via de onderkant van de lat voor 0-1 zorgde. Ook meteen de ruststand.

Ook na de pauze was Klundert de bovenliggende partij, alleen dit keer bleven hele grote kansen echt uit. De beste mogelijkheid aan Klundert-zijde was voor Tim Buijs die zijn kopbal via de handen van de doelman en de paal over de achterlijn zag gaan.

Een paar minuten later, in de 86e minuut, counterde DBGC naar de 0-2, waarbij er een luchtje van buitenspel was. De overigens verder prima leidende scheidsrechter negeerde het vlagsignaal en keurde de treffer goed. Een minuut later leek hij het weer goed te willen maken toen hij Klundert heel gemakkelijk een strafschop gaf. Poger Mukoko zorgde met de 1-2 nog voor enige spanning, maar de rek van het jonge team was er na ruim 90 enerverende minuten wel een beetje uit.

Volgende week weer een thuiswedstrijd, nu tegen SSV’65. Klundert zal er, in deze klasse waar iedereen van iedereen kan winnen/verliezen, op gebrand zijn om revanche te nemen op deze zure nederlaag.

Klundert 1 – DBGC1  0-1 (1-2)

Belangrijke momenten:
‘43 0-1
’86 0-2
’88 1-2 Poger Mukoko (strafschop)