Klundert bedwingt koploper Bruse Boys

30 oktober 2016 10:00

In een enerverend duel is het Klundert gelukt om in Bruinisse punten af te troggelen van koploper Bruse Boys, iets waar nog geen enkel ander team in was geslaagd. Sterker nog, Bru had tot zaterdag nog maar twee verliespunten opgelopen en dat alleen op vreemde bodem. De periodetitel was dan wel voor Bruse Boys, maar het feestje werd gek genoeg een paar kleedkamers verderop gevierd, want Klundert stapte als morele winnaar van het veld.

In het eerste kwartier moest Klundert alle zeilen bijzetten om de schade beperkt te houden. Al in de 6e minuut kwam de thuisploeg op voorsprong, 1-0. Een droog afstandschot bleef buiten bereik van doelman en uitblinker van deze middag, Leon Leijten. Dat er een overtreding van een Bru aanvaller aan voorafging was de leidsman van deze middag ontgaan.

Een gebrek aan scherpte bij Bruse Boys en puik keeperswerk van Leon Leijten zorgde ervoor dat Klundert in de wedstrijd bleef. In de 19e minuut had Eric Fuanani dé kans op de gelijkmaker, maar de goalie van Bruse Boys bracht redding. Enkele minuten later werd Ahmed Ismail binnen de beruchte lijnen onderuit gehaald. Niet de eerste keer en helaas ook niet de laatste keer dat de scheidsrechter iets heel belangrijks ontging.

Klundert kreeg wat meer controle op de wedstrijd en het evenwicht was hersteld. Zo gingen beide teams rusten met een 1-0 tussenstand.

In de 2e helft drong Klundert steeds meer aan, zonder dat het echte kansen creëerde. Het gaf daardoor wel steeds meer ruimte weg, maar Leon Leijten wist van geen wijken. Zo kreeg Klundert steeds meer geloof dat het een resultaat kon weghalen in Bruinisse. De gelijkmaker hing in de lucht en in de 81e minuut viel dan ook de 1-1. Een hoekschop van Ahmed Ismail werd door de keeper van Bru niet goed verwerkt en Eric Fuanani was er als de kippen bij.

Klundert drong nog wel aan voor de winst, maar moest beducht blijven op de uitbraken van de thuisploeg. In de extra speeltijd was de scheidsrechter Klundert wederom niet goed gezind toen hij een haarzuivere handsbal van een Bru verdediger over het hoofd zag. Zo eindigde het duel in 1-1, pakte Bruse Boys de 1e periodetitel en hield Klundert een vooral met keihard werken verdiend punt over.

Volgende week de thuiswedstrijd tegen DBGC. Trainer Martijn van Galen zal moeten puzzelen, met 2 geschorsten en een 4-tal spelers die een weekend weg gaan. Daarnaast zijn nog niet alle spelers uit de lappenmand. Echter, de brede selectie heeft aangetoond dat het daar goed mee kan omgaan.

Bruse Boys 1 – Klundert 1  1-1 (1-0)

Belangrijke momenten:
‘ 6  1-0
’13 gele kaart Eric Fuanani
’15 gele kaart Christian Fuanani
’55 gele kaart Ferry Littooy
’81 1-1 Eric Fuanani (Ahmed Ismail)
’87 gele kaart Bas Schuurmans